شناسه خبر: 14673 منتشر شده در مورخ: 1397/8/2 ساعت: 08:43 گروه: ورزشی  
آموزش سوارکاری برای ارتقای سلامت معلولان

آموزش سوارکاری برای ارتقای سلامت معلولان

باشگاه سوار کاری اسواران ، با آموزش به افراد معلول و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به صورت حرفه ای کار خود رادر ساوجبلاغ آغاز کرد.

به گزارش ایران سپید مرکز البرز،رییس کمیته سوارکاری جانبازان و معلولان از اولین پایلوت سوار کاری افراد معلول درمجموعه اسواران  شهر کوهسار ساوجبلاغ خبر داد .

 منتظم گفت :۲۶ نفر معلول کار آموزش سوار کاری را در این باشگاه آغاز کردند که در حال حاضر جز تیم پارا درساژ کشور محسوب می شوند .
وی افزود: با فرصت پیش آمده از طرف فدراسیون سوار کاری و اعزام مربی فرانسوی کار آموزش از پیشرفت خوبی بر خوردار است و ما در پارا المپیک افرادی را در این رشته خواهیم داشت که در این رشته هم رقابت کنند.
منتظم افزود :چشم انداز سوار کاری در رشته معلولان بسیار روشن است و ما قطعا"در مسابقات ۲۰۲۰و پارا المپیک علاوه براین افراد معلولین ذهنی را نیز می توانیم داشته باشیم 
نجاریان پزشک ارتوپد این مجموعه توانبخشی به کمک اسب برای افراد دچار معلولیت را بسیار مهم دانست و گفت ، این افراد علاوه بر دریافت سلامتی می توانند در آینده ارتقای سلامتی خود را داشته باشند .وی افزود ابزار درمانی به وسیله اسب  برای ارتقای سلامت  معلولین بسیار مفید بوده ودر عین حال در آینده می توانیم در سطح کشور و بین المللی قهرمان در این رشته هم داشته باشیم . شهرستان ساوجبلاغ بیشترین مجموعه سوار کاری دو کلان شهر تهران و کرج را داراست و به نوعی قطب سوار کاری کشور است .افراد معلول و یا جانبازانی که علاقمند به رشته سوار کاری هستند کافی است به فدراسیون سوار کاری مراجعه و باشگاه محل اقامت خود را برای تمرین انتخاب کنند . به نقل از خبرگزاری صدا و سیما

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *