شناسه خبر: 14641 منتشر شده در مورخ: 1397/7/28 ساعت: 10:01 گروه: اجتماعی  
ورزش در مدارس استثنایی با سیاست‌های پاراالمپیک همسو می‌شود

ورزش در مدارس استثنایی با سیاست‌های پاراالمپیک همسو می‌شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ارسال محتواهای آموزشی به مدارس استثنایی به منظور آشنایی با رشته‌های ورزشی پارالمپیک خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ارسال محتواهای آموزشی به مدارس استثنایی به منظور آشنایی با رشته‌های ورزشی پارالمپیک خبر داد و گفت: قصد داریم از این طریق ورزش را در مدارس استثنایی، با سیاست‌های پاراالمپیک همسو کنیم تا به کانون استعدادیابی ورزشی در این حیطه تبدیل شوند.

مجید قدمی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان سراسر کشور با اشاره به اینکه هفت گروه معلولان تحت پوشش ما هستند گفت: اخیرا با کمک ستاد پارالمپیک محتوایی را تولید کردیم که از دیروز به مدارس ارسال شد و شامل آشنایی با رشته‌های ورزشی پارالمپیک است.

وی افزود: قصد داریم از این طریق ورزش را در مدارس استثنایی، با سیاست‌های پارالمپیک همسو کنیم تا به کانون استعدادیابی ورزشی تبدیل شوند، بویژه اینکه جانبازان ما هم پا به سن گذاشتند و باید ورزشکاران جدید وارد میدان شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی داریم گفت: با همکاری معاونت تربیت بدنی وزراتخانه سعی می کنیم برای هر مدرسه نیروی متخصص مرتبط را تربیت کنیم.

به گزارش ایسنا، سجادی، مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مسیر ورزش حرفه‌ای از ورزش دانش آموزی می‌گذرد گفت: اگر شخصی به تیم ملی می‌رسد قطعا ورزش را از دوران مدرسه شروع کرده است.

وی افزود: اگر بتوانیم فعالیت‌ها را به کف مدارس ببریم سود کرده‌ایم و اگر به دنبال داشتن تیم‌های ملی در سطوح نونهالان، امید، جوانان و بزرگسالان هستیم باید حمایت‌ها را به سمت ورزش مدرسه‌ای سوق دهیم.

 به گزارش ایسنا، لایق، دبیر فدراسیون کشتی نیز با بیان اینکه در حوزه مدارس فعالیت‌های ورزشی خوبی صورت گرفته و شور و نشاط را در مدارس احساس می‌کنیم گفت: امروز اگر سواد ورزشی در خانواده‌ها نهادینه شود ورزش قهرمانی رشد می‌کند. برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای و حمایت آموزش و پرورش از ورزش دانش‌آموزی قابل توجه است.

وی ادامه داد: امروز بخشی از جامعه درگیر افسردگی هستند، باید روی ورزش پایه کار کنیم تا هم از بروز آسیب‌های اجتماعی بکاهد و هم موجب رشد ورزش قهرمانی شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی رخ داده اما نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و توسعه فضاهای ورزشی هستیم گفت: باید از معلمان ورزش نیز حمایت مالی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، کوچکیان، مدیر سرمایه اجتماعی وزارت کشور نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی برای گروه سنی نوجوان تدارک دیده‌ایم گفت: این امر باعث شده همه دستگاه‌ها که می‌خواهند در حوزه کودکی و نوجوانی فعالیت کنند، برنامه‌های خود را در مدارس متمرکز کنند زیرا کار تخصصی است و دستگاه‌ها باید نقش تدارکات‌چی داشته باشند.

وی افزود: سال قبل اعتباراتی برای المپیاد ورزشی مدارس اختصاص دادیم و استان‌ها را بسیج کریم تا با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند تا نتایج آن را در آینده در ورزش قهرمانی، شکوفایی استعدادها، پویایی جامعه و کاهش آسیب‌ها ببینیم. ما تمامی دستگاه‌هایی که می‌توانستند در این زمینه کار کنند پشت یک میز آوردیم و امیدواریم تلاش ما در کنار آموزش و پرورش اثربخش باشد، البته کاستی‌های زیادی در برنامه‌ها وجود دارد که امیداریم به مرور زمان کاهش یابد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *