شناسه خبر: 14637 منتشر شده در مورخ: 1397/7/28 ساعت: 09:50 گروه: بهداشت و سلامت  
تاثیر تنبلی چشم بر عملکرد مغز کودکان

تاثیر تنبلی چشم بر عملکرد مغز کودکان

طبق نتایج یک تحقیق جدید، ناهنجاری در قوه بینایی در دوره کودکی می تواند بر عملکرد مغز تاثیر گذارد.

به گزارش ایران سپید  محققان دانشگاه واترلو، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه اوکلند کانادا به تفاوت های در نحوه پردازش اطلاعات بصری توسط مغز در بیماران مبتلا به انواع گوناگون تنبلی چشم پی بردند.

«بن تامسون»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «درمان های فعلی برای تنبلی چشم عمدتا مراحل اولیه پردازش بصری در مغز را هدف قرار می دهند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که درمان های جدید باید فرآیندهای سطح بالاتر نظیر توجه را هم هدف قرار دهند.»

تنبلی چشم به معنای از بین رفتن بینایی است که از مغز نشات می گیرد. ورودی ناهمسان موجب می شود مغز اطلاعات را از چشم ضعیف تر در طول رشد مغز نادیده بگیرد.

به طور قراردادی متخصصان چشم انواع مختلف تنبلی چشم را به شیوه ای یکسان درمان می کنند، چراکه اختلالات بینایی تجربه شده به نظر مشابه می آیند.

تنبلی چشم به راحتی در دوره کودکی قابل اصلاح است اما کارآمدی درمان می تواند به شدت متغیر باشد. این یافته ها می تواند گامی مهم در جهت توسعه درمان های بهتر تنبلی چشم باشد.به نقل از مهر

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *