شناسه خبر: 1463 منتشر شده در مورخ: 1392/9/24 ساعت: 13:58 گروه: فرهنگی  
سینما نقشی بی بدیل در توسعه دیپلماسی عمومی دارد
ایوبی:

سینما نقشی بی بدیل در توسعه دیپلماسی عمومی دارد

رییس سازمان سینمایی در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر نقش بی بدیل سینما در توسعه دیپلماسی عمومی تاکید کرد.

این دیدار شب گذشته(شنبه) در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

ایوبی در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی سینمای کشور، به نقش سینما در ارتقا سطح فرهنگ دینی و نیز نقش تأثیرگذار این هنر - صنعت در دیپلماسی عمومی هنر اشاره کرد و گفت: سینما بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم عمیق انسانی و ارزشی است.

وی افزود: دفاع مقدس به عنوان گنجینه بی بدیل و فرصت استثنایی می تواند علاوه بر آشتی مخاطبان با سینما، شرایطی را فراهم کند تا این مفاهیم انسانی و ارزشی در جامعه تبیین شود.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: فیلم دفاع مقدس لزوما فیلم جنگی نیست، بلکه روابط انسانی بی نظیر آن دوران است که خود نوعی سبک زندگی است.

در این نشست دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بر ضرورت استفاده صنعت سینمای کشور برای ارتقا فرهنگ دینی و رفع معضلات اجتماعی تاکید و آمادگی کامل خود را برای کمک به تحقق این امر اعلام کرد.

محسن رضایی از پیشنهاد سازمان سینمایی مبنی بر تشکیل شورایی متشکل از بزرگان دفاع مقدس جهت ایجاد هماهنگی بین سازمان ها و نهادهای علاقه مند سرمایه گذاری در این عرصه استقبال و ابراز امیدواری کرد که این شورا بزودی شکل گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای کمک به عرصه های مختلف و تدوین سیاست های کلان در بخش هنر بویژه عرصه سینما آمادگی کامل دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *