شناسه خبر: 14583 منتشر شده در مورخ: 1397/7/21 ساعت: 11:19 گروه: اجتماعی  
برپایی موکب‌های ویژه معلولان در داخل و خارج مرزهای ایران طی اربعین

برپایی موکب‌های ویژه معلولان در داخل و خارج مرزهای ایران طی اربعین

معاون توانبخشی بهزیستی کشور اعلام کرد: امسال در داخل و خارج مرزهای ایران در مسیر اربعین موکب‌هایی ویژه ارائه خدمات به معلولان، جانبازان، افراد ناتوان و افراد مسن برپا می‌کنیم.

به گزارش ایران سپید حسین نحوی‌نژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کشور،  بر لزوم انجام اقداماتی مبنی بر اینکه همه مردم از جمله معلولان و جانبازان کشور بتوانند از فضاها و مراسم‌ دینی و معنوی استفاده کنند، تأکید کرد و گفت: باید در سطح شهر و سایر محل‌هایی که مناسب‌های مذهبی در آنجا انجام می‌شود مسئله تردد معلولان در نظر گرفته شود. 

وی از برپایی موکب‌هایی ویژه ارائه خدمات به معلولان در مراسم اربعین خبر داد و گفت: در مراسم اربعین نیز در استان‌های مرزی موکب‌هایی برپا می‌کنیم که به معلولان، جانبازان، افزاد ناتوان و افراد مسن ارائه خدمت کنیم. به عنوان مثلاً در صورتی که ویلچر یا وسایل کمک توانبخشی افراد خراب شود در این موکب‌ها این تجهیزات تعمیر و در اختیار فرد قرار داده می‌شود.

نحوی‌نژاد افزود: سه سال است که این اقدامات در داخل مرزهای ایران و مسیرهای منتهی به خروج از کشور انجام می‌شود و امسال تصمیم گرفتیم برای اولین بار این امکانات را به خارج از مرزها ببریم و خدماتمان را در داخل عراق هم به معلولان و جانبازان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای معلولان و افراد دچار مشکل و ناتوان باید به نحوی باشد که آنان به صورت مستقل توان انجام کارهای خود را داشته باشند، گفت: از همه افرادی که در عزاداری امام حسین(ع) و برپایی موکب‌های اربعین فعال هستند خواسته می‌شود که در حین ارائه خدمات افراد دارای نیازهای خاص را مد نظر قرار دهند. به نقل از ایکنا


 


  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *