شناسه خبر: 14568 منتشر شده در مورخ: 1397/7/20 ساعت: 17:07 گروه: ورزشی  
درخشش ورزشکاران نابینای ایران در پرتاب دیسک/ طلا و نقره کلاس F12 به پاکباز و حیدری رسید

درخشش ورزشکاران نابینای ایران در پرتاب دیسک/ طلا و نقره کلاس F12 به پاکباز و حیدری رسید

دو پرتابگر ایران در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F12 موفق به کسب یک نشان طلا و یک مدال نقره شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از جاکارتا، در ادامه رقابت های دوومیدانی، صبح امروز در ماده پرتاب پرتاب دیسک مردان کلاس F12 ، سامان پاکباز نماینده کشورمان با ثبت رکورد 51 متر 06 سانتی متر موفق به کسب مدال با ارزش طلا شد.
پاکباز با ثبت این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به شکستن رکورد بازیهای آسیایی نیز شد.
مدال نقره این ماده نیز به مسعود حیدری دیگر نماینده دوومیدانی نابینای ایران رسید. حیدری در این رقابت موفق به ثبت رکورد 48 متر و 65 سانتی متر شد.
مدال برنز ماده پرتاب دیسک مردان در کلاس F12 به ورزشکار ازبکستان رسید.
پاکباز: این مدال تقدیم به روح قربانیان پرواز تهران – یاسوج
قهرمان کشورمان در رشته پرتاب دیسک، مدال خود را به قربانیان پرواز نافرجام تهران به یاسوج تقدیم کرد.
سامان پاکباز که توانست در رشته پرتاب دیسک، مدال طلا را از آن خود کند، در این مورد گفت: «من در دو رشته در پاراآسیایی شرکت کردم. اولین رشته پرتاب وزنه بود که متاسفانه نقره کسب کردم. صادقانه می گویم در آن رشته، نتیجه خوبی نگرفتم و می توانستم طلایی باشم. اما خدا را شکر که در پرتاب دیسک توانستم جبران کنم و صاحب گردن آویز طلا شوم.» 
پاکباز اضافه کرد: «در این ماده موفق شدم رکورد بالای 50 متر را داشته باشم و با رکورد جهانی ام تنها یک متر فاصله بود. با این حال امیدوارم در سال آینده که رقابت های جهانی دو و میدانی را در پیش داریم، بتوانم زودتر از پارالمپیک صاحب مدال طلا شوم. این رکورد را انشالله در مسابقات جهانی امارات که در دبی برگزار می شود، جابجا خواهم کرد.» 
ورزشکار طلایی کشورمان ادامه داد: «می خواهم این مدال طلا را تقدیم کنم به روح تمامی قربانیان سانحه هوایی تهران - یاسوج و امیدوارم این مدال باعث شود برای چند دقیقه هم که شده، غم آن عزیزان را از یاد ببریم.» 
پاکباز در خصوص برنامه هایش برای پارالمپیک 2020 توکیو گفت: «در پارالمپیک، ما فقط ماده پرتاب وزنه را داریم و ماده پرتاب دیسک برگزار نمی شود. امیدوارم در آن مسابقات، کارهای بزرگی انجام بدهیم. قطعا از این به بعد، تمرکز و تمرینات مان به سمتی می رود که بتوانیم برای آن رقابت ها آمادگی کاملی داشته باشیم و سرود کشورمان را در پارالمپیک دوباره به گوش همه جهان برسانیم.
حیدری: جای یک نفر در جاکارتا خالی است 
نایب قهرمان کشورمان در رشته پرتاب دیسک گفت: «زحمات زیادی برای کسب مدال نقره کشیدم.
مسعود حیدری در رشته دو و میدانی، دو مدال کسب کرد. او در این مورد گفت: «در پرتاب وزنه سوم شدم و به مدال برنز رسیدم چون رکورد خوبی نداشتم ولی در پرتاب دیسک، رکورد خودم را زدم و نایب قهرمانی را به دست آوردم.» 
او اضافه کرد: «دلم می خواهد اینجا از هادی سپهرزاد مربی ام که خیلی زحمت برایم کشیده تشکر کنم. جای او در این رقابت ها خالی است. دوست  داشتم او هم به جاکارتا می آمد. امیدوارم از مدال هایی که به دست آوردم، راضی باشد.» 
حیدری در نهایت، در خصوص آینده اش در ورزش جانبازان و معلولین گفت: «برای حضور پرقدرت در توکیو تمرین قوی تر خواهیم کرد اما قبل از آن باید راهی مسابقات جهانی شویم. بعد از آن که در رقابت های جهانی امارات توانستیم کارهای بزرگی انجام بدهیم، برای توکیو برنامه ریزی می کنیم. به هر حال امیدوارم من و خاکباز بتوانیم بهترین رکوردها را بزنیم و باز هم برای ایران، افتخار کسب کنیم. من می خواهم همین جا از  خانواده و مربیانم تشکر کنم چون همه آنها برایم زحمات زیادی کشیدند.
امیر سرمدی
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *