شناسه خبر: 14560 منتشر شده در مورخ: 1397/7/19 ساعت: 17:48 گروه: ورزشی  
مدال نقره تیمی جودوی نابینایان از آن ایران شد

مدال نقره تیمی جودوی نابینایان از آن ایران شد

دیدار نفس گیر و مهیج فینال رقابت های تیمی جودو نابینایان و کم بینایان بین ایران و کره جنوبی با برتری سه بر دو کره به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از جاکارتا، در این دیدار رضا غلامی جودوکار نابینای وزن منهای 66 کیلوگرم کشورمان در مسابقه نخست با نتیجه یک بر صفر برابر لی می شکست خورد. او به علت مصدومیت 10 ثانیه پایانی مسابقه را ادامه نداد.
در مسابقه وزن منهای 73 کیلوگرم، علی عباس نژاد برابر یانگ سو قرار گرفت و در نهایت با امتیاز ایپون تن به شکست داد.
در ادامه رقابت تیمی جودو بین ایران و کره جنوبی، سید امید جعفری در برابر رقیب کره ای در وزن 81 کیلوگرم قرار گرفت و در کمتر از یک دقیقه با امتیاز ایپون مغلوب شد و امید ایران برای کسب مدال طلا را بر باد داد.
کره ای ها در این دیدار در چهار وزن شرکت کرده بودند و به همین خاطر وحید نوری جودو کار وزن منهای 90 کیلوگرم، ایران بدون حضور در مسابقه برنده اعلام شد.
در دیدار پنجم و وزن مثبت 100 کیلوگرم محمدرضا خیرالله زاده برابر جودو کار سنگین وزن کره ای قرار گرفت وتوانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست دهد.
به این ترتیب کره جنوبی با نتیجه 3 بر 2 فاتح رقابت نهایی مسابقات تیمی جودو نابینایان شد و مدال طلای این دوره از بازی ها را از آن خود کرد و مدال نقره نیز به ایران رسید.
تیم ملی جودو نابینایان در نخستین دیدار خود برابر قزاقستان با نتیجه 4 بر یک و در نیمه نهایی این دوره از رقابت ها، 5 بر 0 مغولستان را مغلوب کرد.
سرمربی تیم جودو نابینایان و کم بینایان ایران پس از نایب قهرمانی در سومین دوره بازی های پاراآسیایی گفت: از عملکرد کلی بچه ها راضی هستم اما در بخش تیمی می توانستیم بهتر کار کنیم.
محمدرضا حاج یوسف زاده روز پنج شنبه در پایان مسابقات تیمی سومین دوره بازی های پاراآسیایی به خبرنگار .... گفت: در کار تیمی خوب عمل نکردیم زیرا ارنج تیمی ما فوق العاده بود، با محاسباتی که انجام داده بودم باید سه دو از سد تیم کره می گذشتیم اما نتیجه برعکس رقم خورد و  ورزشکار ما در وزن نخست قبل از اینکه اجرای فن حریف دچار مشکل تنفسی شد. 
اما در بخش انفرادی تمام نفرات اعزامی به جاکارتا خوب عمل کردند و از تمامی آنان راضی هستم و ما توانستیم از هفت وزن شش مدال رنگارنگ کسب کنیم.
حاج یوسف زاده با اشاره به پیش بینی خود از  نتایج انفرادی و تیمی بازیکنان  قبل از اعزام به جاکارتا، عنوان کرد: نتایج عالی و در سطح انتظار بود اگر داور روز گذشته با ورزشکار ازبک مهربانانه برخورد نمی کرد بدون شک در مدال طلا هتریک می کردیم.البته نمی خواهم تنها کار داور برای نتیجه نگرفتن را بهانه کنم اما ورزشکاران ما در این دوره به ویژه در بخش انفرادی تمام توان خود را به کار گرفتند.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت جودو نابینایان نباید در باد این مدال ها خوابید اظهار کرد: برای پیشرفت جودو و عقب نماندن از قافله رقیبان آسیایی از فردا صبح در محل دهکده بازی ها تمرینات را آغاز می کنم و امیدوارم مسوولان نیز با رفع مشکلات پیش روی این رشته در بخش نابینایان، بتوانند کمک های لازم را انجام دهند.
او گفت؛ از مسوولان محترم خواهشمندم نوع نگاه خود را به جودو نابینایان تغییر دهند زیرا ما نیازمند اردوهای خارجی و برگزاری تمرینات مشترک با تیم های قدرتمند هستیم امیدوارم کمک کنند تا این مشکل برطرف شود. 
وی ادامه داد: ما باید تیم دوم برای جایگزین کردن ستاره ها داشته باشیم و این نیازمند بودجه لازم است. مشکلات اقتصادی کنونی سد راه برطرف کردن این مشکل است و ورزشکاران نابینا و کم بینای ما در  اقلیت هستند و سالن و مکان تمرین برای آنان فراهم نیست. برخی از آنان با جودوکاران سالم تمرین می کنند که ممکن است برای جودوکاران نابینا و کم بینا آسیب زا باشد. 
او در زمینه برطرف کردن چنین مشکلاتی گفت: در حالی که ما از کمبود بودجه برای تشکیل تیم دوم رنج می بریم لازم است شرایطی فراهم شود تا ورزشکارانی که مشکل بینایی دارند در فدراسیون نابینایان و تیم های تحت نظر این فدراسیون جذب شوند و این کار در مورد وحید نوری قهرمان وزن منهای 90 کیلوگرم این دوره از مسابقات به خوبی مثمر ثمر بود. این سیاست در شرایط کنونی در کشورهای ازبکستان و کره جنوبی در حال اجرا است.
یوسف زاده در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در کشور پرتغال گفت: در بازگشت به ایران باید نشستی با رییس انجمن جودو و مسوول فنی نابینایان داشته باشیم تا نسبت به شرکت تمام افراد تیم به مسابقات جهانی تصمیم گیری شود. البته فکر کنم تیم ناقص اعزام شود و ما نتوانیم با ترکیب کامل در این بازی ها شرکت کنیم.
ورزشکاران رشته جودو نابینایان و کم بینایان ایران با هدایت محمدرضا حاج یوسف زاده در سومین دوره مسابقات پاراآسیایی توانست در بخش تیمی عنوان نایب قهرمانی و در بخش انفرادی نیز 2 مدال طلا، یک نقره و سه برنز کسب کند.
امیر سرمدی
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *