شناسه خبر: 14536 منتشر شده در مورخ: 1397/7/18 ساعت: 09:53 گروه: ورزشی  
امید کریمی پس از کسب مدال طلا/از مسئولین تشکر می کنم که به شطرنج نابینایان اعتماد کردند +فایل صوتی

امید کریمی پس از کسب مدال طلا/از مسئولین تشکر می کنم که به شطرنج نابینایان اعتماد کردند +فایل صوتی

دارنده مدال طلای مسابقات انفرادی گروه b2 و b3 آقایان از مسئولین بابت اعتمادشان به رشته شطرنج تشکر کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید از جاکارتا، امید کریمی شطرنجباز 17 ساله کشورمان پس از کسب مدال طلای انفرادی در گروه b2 و b3 آقایان گفت: جدول مسابقات در این گروه بسیار فشرده بود. از آنجا که 14 شطرنجباز در این گروه حضور داشتند تمام رقبای اصلی به من برخورد کردند. کریمی در خصوص حریفان اصلی ایران در این رقابت ها گفت: کشور های سریلانکا، هندوستان، فیلیپین، اندونزی و قزاقستان حریفان اصلی ما بودند. از نظر ریتینگ جهانی شطرنج من با ریتینگ 2007 در رده دوم بودم و شطرنجباز هندی با 2018 اول بود.

کریمی که با چهار برد و سه تساوی و 5.5 امتیاز مدال طلا را به دست آورد در خصوص رقابت های تیمی و کسب مدال نقره تیمی گفت: در بخش تیمی، امتیاز بالای دو شطرنجباز از سه نفر در گروه را حساب می کنند. من با 5.5 امتیاز و مجید باقری با 3.5، امتیاز تیمی ما را به عدد 9 رساند. با تبانی که دو شطرنجباز فیلیپینی در دور آخر کردند و یکی به نفع دیگری کنار رفت، امتیاز فیلیپین به عدد 9.5 امتیاز رسید و هند نیز با 9 امتیاز سوم شد اما به علت اینکه ما امتیاز بالا تری در انفرادی داشتیم، نقره تیمی به ایران رسید.

شطرنجباز جوان اصفهانی در پایان بیان داشت: امیدوارم در رقابت های سریع هم موفق باشم البته که تخصص من در رقابت های استاندارد است. در پایان از مسئولین تشکر می کنم که به شطرنج نابینایان اعتماد کردند و اجازه دادن با ترکیب کامل در مسابقات پاراآسیایی شرکت کنیم. همچنین از همه مربیان، سرپرستان و همه کسانی که برای من زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

در ادامه فایل صوتی مصاحبه با امید کریمی را بشنوید

امیر سرمدی

 

مصاحبه با امید کریمی
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *