شناسه خبر: 14502 منتشر شده در مورخ: 1397/7/16 ساعت: 10:56 گروه: ورزشی  
این روز ها در مرکز رسانه ای مسابقات پاراآسیایی چه میگذرد

این روز ها در مرکز رسانه ای مسابقات پاراآسیایی چه میگذرد

مرکز رسانه‌ای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی این روزها میزبان شمار زیادی از خبرنگاران کشورهای مختلف است که سعی شده در محلی آرام بهترین خدمات به آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران سپید: یکی از مراکز فعال در تمام تورنمنت‌های ورزشی بین‌المللی مرکز رسانه‌ای است که در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در جاکارتای اندونزی پرشورتر و شلوغ‌تر از مراکز رسانه‌ای دوره‌های گذشته است، البته به گواه حاضران در دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی و مسئولان مرکز رسانه‌ای فعلی.

مرکز رسانه‌ای بازی‌های پاراآسیایی 2018 در ساختمانی چهار طبقه مقابل ورزشگاه گلورا بانگ کارنوی جاکارتا یا مجموعه بزرگ GBK واقع شده است، ساختمانی در کنار هتلی بزرگ و البته ساختمانی رنگ و رو رفته در سمتی دیگر، چیزی با تعریف زندگی به سبک خاص اندونزی. زندگی مسالمت‌آمیز فقیر و غنی در کنار هم. ساختمان سر به فلک کشیده در کنار یک محله زاغه‌نشین.

ساختمان چهار طبقه GBK یکی از مراکز متعلق به ورزشگاه گلورا بانگ کارنوی جاکارتاست که طبقه همکف آن مهیا شده است برای میزبانی از خبرنگاران. در این طبقه بخش‌های مختلفی وجود دارد. بخش خدمات‌دهی به عکاسان، بخش خدمات‌دهی و سرویس اینترنت، بخش Locker Service با 72 کمد که همه از کوچک بودن آن گلایه دارند، بخش پذیرایی از خبرنگاران، سالن غذاخوری، نمازخانه برای آقایان و بانوان، چهار صندلی ماساژ، یک اتاق ماساژ، یک مرکز درمانی کوچک، باجه کوچکی برای تبدیل ارزهای خارجی به روپیه اندونزی و ... .

در میان تمام این بخش‌ها عنوان جالب‌ترین تعلق می‌گیرد به اتاق ماساژ. روزانه سه یا چهار فرد نابینا از صبح تا عصر مشغول سرویس دادن به خبرنگاران هستند. برخورد توأم با احترام آنها و تلاش برای انجام وظیفه به بهترین شکل حس احترام را در هر کسی که به این بخش می‌رود برمی‌انگیزد.

در طبقات مختلف این ساختمان سالن‌های بزرگی وجود دارد که با تغییر کاربری تبدیل به سالن‌های کنفرانس برای گردهم آمدن خبرنگاران شده است. آن‌طور که یکی از مسئولان MPC عنوان می‌کرد یکی از سالن‌ها کاربرد ورزشی دارد و در زمان برگزاری بازی‌های پاراآسیایی تبدیل به سالن برگزاری همایش شده است. در برخی طبقات نمازخانه هم احداث شده تا خبرنگاران مسلمان بدون مشکل فرایض دینی خود را ادا کنند.

همانند تورنمنت‌های ورزشی دیگر در مرکز رسانه‌ای GBK هم بخش عرضه محصولات فرهنگی و فروش عروسک، نماد بازی‌ها و مواردی دیگر وجود دارد، اما تنوع محصولات خیلی زیاد نیست. در طبقه اول که پر رفت و آمدترین طبقه این ساختمان است، 27 میز که روی هر کدام شش کابل برای استفاده از اینترنت تعبیه شده است، قرار دارد. در این طبقه نزدیک به 100 دستگاه کامپیوتر و 10 تلویزیون بزرگ در اختیار خبرنگاران و دیگر عوامل قرار گرفته و آماده بهره‌برداری است.

براساس اعلام مقامات رسمی برگزاری بازی‌های پاراآسیایی 2018 حدود هزار و 200 خبرنگار از 22 کشور و 130 رسانه رسمی برای پوشش اخبار این بازی‌ها به جاکارتا آمده‌اند که بالغ بر 100 نفر در بخش‌های مختلف مرکز رسانه‌ای به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند. در این بین در هر شیفت کاری 10 داوطلب در طبقه همکف MPC به خبرنگاران سرویس می‌دهند.

برخورد این داوطلبان با خبرنگار اعزامی ایران سپید که خود نیز نابینا است بسیار جالب توجه است و آنها سعی می کنند برای رفع نیاز ها، از هیچ کوششی دریغ نکنند. البته خبرنگاران برخی از کشور ها مثل چین و ژاپن نیز در صحبت هایی که با آنها داشتیم از حضور یک خبرنگار نابینا در مرکز رسانه ای ابراز تعجب می کردند و معترف بودند پوشش مسابقات ورزشی آن هم به صورت میدانی، برای نابینایان بسیار دشوار است.

از آنجایی که بازی‌ها در 18 رشته ورزشی و در 9 مجموعه ورزشی برگزار می‌شود، بالغ بر 400 داوطلب برای همراهی و همکاری خبرنگاران در نظر گرفته شده است. به همین خاطر در مرکز رسانه‌ای تعداد زیادی از آنها را می‌شود دید که در رنج سنی پایین و با اشتیاق زیاد مشغول فعالیت هستند. آنها غالباً مسلط به زبان انگلیسی هستند تا مشکلی برای برقراری ارتباط با خبرنگاران نداشته باشند و البته مشتاق پاسخگویی و خدمت‌رسانی. فقط کافی است از یکی درخواست کمک کنی، تا ابراز رضایت نکنی از دست داوطلبان رها نمی‌شوی!

علاوه بر تمام افراد یاد شد، برخی افراد هم وظیفه نظافت و ساماندهی سالن را دارند. آنها مدام در حال تمیز کردن سالن، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و ... هستند. از ظاهر آنها برمی‌آید که پیمانکاری برای خدمت جنبی مسابقات درنظر گرفته شده است.

امیر سرمدی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *