شناسه خبر: 14483 منتشر شده در مورخ: 1397/7/15 ساعت: 11:54 گروه: دانش و فن آوری  
حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات توانبخشی

حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه تجهیزات توانبخشی

حضور چشمگیر شرکت های دانش بنیان و فناور وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نمایشگاه تجهیزات پزشکی و توانبخشی

به گزارش ایران سپید شرکت های دانش بنیان و فناور وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی و همچنین شرکت هایی که با هماهنگی و تحت پوشش این دانشگاه طی دو روز ( ۱۳ و ۱۴ مهرماه ) در نمایشگاه تجهیزات پزشکی و توانبخشی در بوستان گفتگو تهران مستقر بودند، با برنامه های متنوع تخصصی و اجرایی ، حضور چشمگیری را به نمایش گذاشتند.

دکتر" امیرسالار جعفرپیشه " مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه، در مورد برنامه های تخصصی و اجرایی دانشگاه همزمان با برگزاری این نمایشگاه ، گفت: علاوه بر برپایی غرفه شرکت های دانش بنیان و فناور مرتبط با طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی در کشور، همزمان سمینارهای تخصصی و علمی در ارتباط با این مهم برگزار شد.

وی افزود: سمینار یک روزه " سالمندی و فناوری در سالمندی " در روز جمعه (۱۳ مهرماه) در سالن بهارستان و در مجاورت غرفه های هفت شرکت وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و جهت استفاده تمامی مسئولان و نمایندگان حداقل ۱۷ شرکت فناور و دانش بنیان مرتبط به طراحی و تولید تجهیزات توانبخشی در کشور ، برگزار شد.

دکتر جعفرپیشه اظهارداشت: سمینار " بیوفیدبک بازیهای رایانه ای " در ساعات صبح امروز (شنبه) برای شرکت کنندگان در نمایشگاه برگزار شد ، ضمن آنکه پنل " تبادل نظر شرکت های فناور با مسئولان وزارت بهداشت " در ساعات بعدازظهر امروز، مباحث اجرایی فعالیت شرکت های فناور و دانش بنیان و مسایل مربوط به حمایت های دولت از این شرکت ها را مطرح ، و به پرسش های صاحبان صنایع پزشکی و توانبخشی خاص معلولان و سالمندان پاسخ گفت.

مهندس " رضا وهاب کاشانی " عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دبیر اجرایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی و توانبخشی خاص معلولان و سالمندان ، نیز با معرفی نمونه هایی از تولیدات شرکت های فناور و دانش بنیان که در نمایشگاه حضور دارند، این حضور را فرصتی مغتنم برای آشنایی مصرف کنندگان و سرمایه گذاران با تولیدات داخل کشور و کیفیت بالای آنها، جهت استفاده و همچنین حمایت سرمایه گذاران از این تولیدات دانست.

وی در معرفی شرکت " دانش سالار ایرانیان " گفت: این شرکت موفق به ساخت لیزر مرکز ثقل یاب بدن (برای تشخیص اختلال در افرادی که دارای توازن بدن نیستند) ، با یک ششم هزینه وسیله مشابه خارجی آن شده است.

" یکی دیگر از تجهیزات تولیدی این شرکت ، فشارسنج کف پایی است که برای تشخیص مشکلات کف پا طراحی و ساخته شده است و محصولی جدید بشمار می رود که تاکنون مشابه داخلی نداشته است.

همچنین ، شرکت " صدرا فن " ، شرکت فناوری است که بگفته مهندس کاشانی ، نرم افزار مخصوص طراحی کفی های طبی و همچنین ماشین تراش مربوط به ساخت کفی های طبی را تولید کرده است.

مهندس وهاب کاشانی با معرفی شرکت " کارما آرین نوین ایرانیان " نیز گفت: این شرکت موفق به ساخت قطعات ارتز لیون شده است و با توجه به اینکه قبلا این قطعات از خارج کشور وارد می شد، هم اکنون با طراحی و تولید آن در داخل کشور، از خروج ارز تا حدود ده برابر هزینه مشابه ایرانی آن ، جلوگیری شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی و توانبخشی خاص معلولان و سالمندان همچنین با معرفی شرکت " درفش صنعتگران پارت زاد " (گروه مهندسی کاردرمانی ضحی) گفت: این شرکت اقدام به طراحی و تولید تجهیزات تخصصی ویژه کلینیک های توانبخشی کودکان مبتلا به اختلالات اوتیسم ، فلج مغزی ، سندرم داون ، بیش فعالی و ... کرده است .

وی با اشاره به اینکه این شرکت ، ۱۶ محصول تولید می کند که برخی از آنها به کشورهای همسایه نیز صادر شده است، افزود: شرکت درفش صنعتگران تاکنون در تجهیز مراکز خیریه تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمینه کاردرمانی نیز همکاری داشته و حامی این مراکز محسوب می شود.

مهندس کاشانی ادامه داد: تجهیزات کاردرمانی جسمی و ذهنی تولیدی این شرکت چون برای کودکان طراحی شده است ، از جذابیت وسایل بازی کودکان برخوردار است و کودک در حین کار با این وسایل ، احساس می کند که در حال بازی است و از کار با این وسایل لذت می برد و در عین حال کاردرمانگران نیز به وظیفه درمان و توانبخشی کودک می پردازند.

وی با معرفی شرکت دانش بنیان " توان دانش مهرسام " نیز گفت: ساخت ربات نرم که از تکنولوژی های روز دنیا است و برای بیماران دارای ضایعات نخاعی استفاده می شود، از تولیدات این شرکت است .

وی افزود: سابق بر این ، از اسکلت های رباتیک برای بیماران ضایعات نخاعی استفاده می شد که از ایمنی پائینی برخوردار بود ، اما ربات های نرم با کابل ها و تیوپ های بادی بعنوان عملگرهای مکانیکی ، از ایمنی کامل برخوردار بوده و قابل شستشو می باشد.

" این شرکت که وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است ، اولین شرکت در ایران است که همزمان با دانشگاه های معتبر آمریکا و کشورهای صنعتی دنیا مانند ژاپن ، به این فناوری می پردازد."

" سیستم های بیوفیدبک و بازی های رایانه ای با هدف توانبخشی جسمی و حرکتی افراد دچار اختلال حرکتی " و همچنین " طراحی و تولید ابزار عمومی و ارزان قیمت توانبخشی برای استفاده بیماران در منزل " از دیگر فعالیت های طراحی و تولید شرکت توان دانش مهرسام است ."

شرکت " فرانک میرزا حسابی " از دیگر شرکت های مستقر در نمایشگاه تجهیزات توانبخشی است که مهندس کاشانی درباره آن گفت: محصولات تولیدی این شرکت خاص کم شنوایان ، ناشنوایان و افرادی که کاشت حلزون شنوایی شده اند، می باشد.

وی افزود: وسایل این شرکت ، برای نوزادان تا کودکان ۱۲ – ۱۳ ساله طراحی و تولید می شود، ضمن آنکه این شرکت می تواند براساس سفارشاتی که بصورت جداگانه داده شود، وسایل را با توجه به سن سفارش دهنده و سلیقه او طراحی و تولید کند.

" این شرکت نیز که وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است ، تاثیر سه اصل " تشخیص زودهنگام (بدو تولد)، تجویز وسیله کمک شنوایی بلافاصله بعد از تشخیص و آغاز سریع مداخلات توانبخشی خانواده محور" در موفقیت کودکان کم شنوا را مدنظر دارد."

گفتنی است ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی ) که در برخی از رشته ها، بعنوان تنها برگزارکننده ، و در برخی از آنها نیز بعنوان اولین برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی در داخل کشور و حتی کشورهای خاورمیانه شناخته شده است ، علاوه بر تربیت نیروی متخصص ، از طریق مرکز رشد فناوری و شرکت های دانش بنیان و فناور تحت پوشش ، اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی می کند.

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *