شناسه خبر: 14237 منتشر شده در مورخ: 1397/6/24 ساعت: 08:51 گروه: اجتماعی  
جلوگیری از تولد ۱۵۰۰ کودک معلول در کشور

جلوگیری از تولد ۱۵۰۰ کودک معلول در کشور

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور گفت: با تصویب و اجرای قانون پیشگیری از معلولیت از تولد ۱۵۰۰ کودک معلول در کشور جلوگیری شده است.

به گزارش ایران سپید پهبد پورشبانان با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه های مختلف گفت: در حوزه اجتماعی در راستای مبارزه با فقر مطلق نیز از ابتدای تاکنون 250هزار نفر به افراد مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی افزوده شده و تا پایان شهریور تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در کشور به 750 هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود:مبلغ دریافتی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از یک میلیون و 480هزار ریال در سال گذشته به مبلغ یک میلیون و 630 هزار در سال جاری افزایش یافته است.
قائم مقام سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش مراکز اورژانس اجتماعی در کشور گفت: از ابتدای سال96 تاکنون بیش از 160مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی و در حال حاضر تعداد اورژانس های اجتماعی کشور به 350مرکز رسیده است.
پورشبانان با بیان اقدامات سازمان بهزیستی کشور در حوزه توان بخشی نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون 100درصد وسایل توان بخشی معلولان در استان های کم برخوردار تامین شده و در صدد تامین نیاز معلولان در سراسر کشور هستیم.
قائم مقام سازمان بهزیستی کشور از مرکز نگهداری سالمندان رئوف و مرکز نگهداری معلولان جسمی حرکتی ویژه دختران زیر 14سال گلپایگان بازدید کرد.
وی در حاشیه بازدید از این مرکز گفت: سازمان بهزیستی بخشی از هزینه های نگهداری معلولان جسمی حرکتی را که خانواده ها قادر به نگهداری آنان در منزل نیستند و آنان را مرکز نگهداری معلولان می سپارند در قالب پرداخت یارانه به این مراکز تامین می کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *