شناسه خبر: 14163 منتشر شده در مورخ: 1397/6/17 ساعت: 08:48 گروه: اجتماعی  
کنترل آسیب های اجتماعی با مدیریت اجتماعی صحیح محقق می شود

کنترل آسیب های اجتماعی با مدیریت اجتماعی صحیح محقق می شود

استاندار تهران گفت: کنترل آسیب های اجتماعی با مدیریت اجتماعی صحیح محقق می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد مناسب‌سازی اماکن شهری برای معلولان در استان تهران و کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران  اظهار داشت: باید پذیرفت که بخشی از افراد جامعه دارای مشکلات جسمی و تحرکی هستند و بر همه اقشار جامعه امر ضروری است در جهت رفع نیازهای آنان برنامه ریزی کنند.

محیط های شهری باید برای تردد توانخواهان مناسب سازی شود

مقیمی یکی از مشکلات موجود در این زمینه را مناسب نبودن خیابان ها و معابر برای تردد افراد دارای معلولیت و به ویژه کسانی که از ویلچر استفاده می کنند دانست و افزود: مسئولان مدیریت شهری باید هنگام طراحی معابر نیازهای این افراد را نیز در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به رعایت قانون حمایت از معلولان گفت: این قانون که در سال ۸۳ مصوب شده است که طبق آن مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای تردد معلولان که از مطالبات عمومی در جامعه بود اشاره شده است لذا دستگاه‌های مسئول موظف هستند صدور مجوز ساختمان‌ها را مشروط به مناسب‌سازی تردد برای معلولان مثل رمپ در کنار پله و بالابر در کنار آسانسورها انجام دهند و همچنین ساختمان‌های عمومی موظف هستند که نسبت به مناسب‌سازی اماکن برای معلولان نهایت تلاش را داشته باشند.

استاندار تهران گفت:  نظام مهندسی هم باید با جدیت به موضوع وارد شده و نظارت این مجموعه در مناسب سازی  ساختمان ها برای دسترسی معلولان نیز در حوزه صدور پروانه ها و پایان کار دیده شود و می توان برای مجریان این موضوع تمهیداتی در نظر گرفت.

وی بیان داشت: لزوم مناسب سازی بانک ها و مناسب سازی مجتمع های بین راهی و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که باید به آن توجه کافی شود.

استاندار تهران با بیان اینکه برای بهبودی وضعیت معابر و ساختمان هایی که مورد تردد معلولا ن است باید تمهیداتی اندیشیده شود گفت: به طور مثال در چهارراه‌های تهران ضروری است ساخت پیاده‌روهایی که از موزائیک‌های رنگ متفاوت دارد در دستور کار قرار بگیرد چرا که این کار هزینه زیادی نخواهد داشت، همچنین همه سازمان‌های دولتی استان تهران باید موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها را اجرا کنند و در این راستا مسئولان باید در اجرای مناسب‌سازی ساختمان‌ها با متخلفان برخورد کنند.

کنترل آسیب های اجتماعی با مدیریت اجتماعی صحیح محقق می شود

مقیمی در ادامه اظهار داشت: آسیب های اجتماعی از واقعیت های جامعه و با تلخی هایی  همراه است،اما به معنی خالی شدن جامعه از ارزش ها نیست و در این راستا بایدقبول کنیم خشونت و آسیب در جامعه وجود دارد و باید راهکاریی برای رفع آسیب ها پیدا شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه افراط و تفریط که زیاد شود جامعه از منحنی نرمال خود خارج می شود گفت: کار مدیریت اجتماعی نوعی کنترل منحنی نرمال در جامعه است تا آسیب اجتماعی از مقداری که هست بیشتر نشود و در این راستا فرد افراطی که جامعه را به هم می زند نباید با سایر افراد مقایسه شود.

وی بیان داشت: آسیب های اجتماعی در جوامع نا متعادل دارای اثرگذاری زیادی است لذا در این موضوع همواره در پی بازگرداندن جامعه به تعادل هستیم و برای تصمیم به کنترل آسیب ها فردا نسبت به امروز دیرتر است و همین امروز باید به دور از شتابزدگی تصمیم گیری کنیم.

مقیمی با بیان اینکه همه مدیران جامعه باید توان تحمل بالایی باشند گفت: موضوع آسیب های اجتماعی باید شفاف مطرح شود چرا که کنترل آسیب های اجتماعی همواره مهم بوده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *