شناسه خبر: 1412 منتشر شده در مورخ: 1392/9/22 ساعت: 08:04 گروه: اجتماعی  
غفلت مجلس در نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان

غفلت مجلس در نظارت بر اجرای قانون حمایت از معلولان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان را مورد توجه قرار می‌داد که در این زمینه غفلت شده است.

امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی با جامعه معلولان همدان با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های کشور می‌توان گام‌های بلندی در احقاق حقوق معلولان برداشت، اظهار کرد: توجه به مناسب‌سازی محیط برای عبور و مرور معلولان و رعایت قانون استخدام سه درصد معلولان در ادارات از مهمترین موضوعاتی است که به آن توجه مناسبی نشده است.

وی از رسانه‌ها خواست با پیگیری حقوق معلولان و تذکر به مسئولان، این مهم را به یک گفتمان تبدیل کرده و از این منظر زمینه‌ساز رعایت حقوق آنها در سطح جامعه باشند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیگیری حقوق معلولان در سطح کلان می‌تواند مسئولان را از غفلت بیرون آورده و بستر توجه به این قشر را فراهم کند.

وی اظهار کرد: بحث حقوق معلولان در اولویت کاری کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عنوان کمیسیون متبوع بنده است که به دنبال امکان حضور این قشر در عرصه‌های سیاسی چون انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم.

خجسته از زحمات و فعالیت‌های مدیران حوزه بهزیستی قدردانی کرد و گفت: البته اقدامات انجام شده کافی نیست و باید خدمات‌رسانی مطلوب‌تری به این قشر شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در این زمینه باید مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: هنرمندان نیز باید توجه بیشتری به قشر معلول جامعه داشته باشند و از طریق ابزار هنر مطالبات و مشکلات آنها را به گوش مسئولان برسانند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم‌توجهی به جامعه معلولان از باب تعمد نبوده و از روی غفلت بوده است، تأکید کرد: نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از سوی مجلس باید مورد توجه قرار می‌گرفت که متأسفانه در این زمینه نیز غفلت شده است.

وی ابراز کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید حقوق معلولان رعایت نشده و احقاق حقوق برای این عزیزان لحاظ نشده است.

خجسته با اشاره به وجود مشکلات متعدد در حوزه معلولان بیان کرد: تلاش می‌کنیم هرچه زودتر اصلاح لایحه حمایت از معلولان وارد صحن مجلس شود و موارد قانونی اجرایی و نظارت بر اجرای آنها نیز انجام گیرد.

در پایان این نشست تعدادی از فعالان در تشکل‌های غیردولتی معلولان مسائل، مشکلات و دغدغه‌های حوزه خود را مطرح کردند

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *