شناسه خبر: 14113 منتشر شده در مورخ: 1397/6/12 ساعت: 09:10 گروه: اجتماعی  
وسایل توانبخشی، ویلچر و پوشاک معلولان دچار کمبود شد

وسایل توانبخشی، ویلچر و پوشاک معلولان دچار کمبود شد

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: از مسئولین وزارت بهداشت نیز درخواست کردیم ارز دولتی را برای تأمین نیاز سازمان بهزیستی تخصیص دهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم حسین نحوی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات سازمان بهزیستی در خصوص تأمین تجهیزات و کمک‌لوازم توانبخشی و پزشکی اظهار کرد: علی‌رغم این‌که ما در ردیف بودجه‌ای امسال اعتباراتی برای این بخش پیش‌بینی کرده بودیم، اما در هفته‌های اخیر برای تأمین تجهیزات توانبخشی و پزشکی مشکلات جدی داشتیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای امسال با برآوردی که در خصوص وسایل کمک‌توانبخشی بود اعتباراتی برای این منظور پیش‌بینی شد اما در شرایط فعلی ما برای تأمین پوشاک معلولان جسمی حرکتی و همچنین لوازم پزشکی دچار بحران شده‌ایم و علاوه بر وجود پول نمی‌توانیم این محصولات را دریافت کنیم.

نحوی‌نژاد گفت: علی‌رغم اینکه قیمت لوازم پزشکی و توانبخشی و همچنین پوشاک رو به افزایش یافته است قدرت خرید ما نیز کاهش یافته و در هفته‌های اخیر با مشکلات جدی در این زمینه روبه‌رو بودیم که امیدواریم تمهیداتی در این بخش از سوی مسئولان اتخاذ شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: هم‌اکنون هیچ واردکننده‌ای نیز برای ورود لوازم پزشکی و توانبخشی اقدامی نمی‌کند و این در حالی است که ما در تأمین برخی از لوازم ویلچر باید از خارج کشور اقدام کنیم و در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو شده‌ایم.

وی گفت: در این زمینه در هفته‌های اخیر با تولید کنندگان جلساتی را داشتیم و از مسئولین وزارت بهداشت نیز درخواست کردیم ارز دولتی را برای تأمین نیاز سازمان بهزیستی تخصیص دهند که امیدواریم این موضوع مورد عنایت مسئولان وزارت بهداشت قرار گیرد.

نحوی‌نژاد همچنین به جلسه با مسئولان وزارت صنعت اشاره کرد و گفت: پیرو این جلسات نیز از مسئولان وزارت صنایع درخواست کردیم که در بحث لوازم توانبخشی و ویلچر اعتبارات دولتی در اختیار سازمان قرار بگیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *