شناسه خبر: 14111 منتشر شده در مورخ: 1397/6/12 ساعت: 09:11 گروه: ورزشی  
ورزشکاران ما آماده اند

ورزشکاران ما آماده اند

نائب رییس بانوان فدراسیون نابینایان و کم بینایان از حضور سه تیم بانوان در مسابقات جاکارتا خبرداد و گفت: با اردوهایی که تا کنون برگزار شده دختران ورزشکار ما امادگی بالایی را برای شرکت در این تورنمت پیدا کرده اند ورزشکاران ما اماده اند تا بر سکوهای افتخار بایستند

به گزارش ایران سپید با آغاز فصل پاییز هوا برای ما رو به خنکی میرود، اما برای تعدادی از افراد، مهر ماهِ داغ و پر تب و تابیست؛ ماهی که نتیجه تلاش، سختی و زحماتشان را خواهند دید. امیدواریم با پایان این ماه، لبخند بر لبانشان و مدالهای رنگارنگ بر سینه هایشان نقش ببندد. مهر، ماه ورزشکاران دارای معلولیت است تا به رقابت بپردازند و فعلهای خواستن و توانستن را در عمل صرف کنند. شهر جاکارتا  میزبان حضور ورزشکاران معلول ایرانیست تا به حریفان ثابت کنند بهترین در رشته خود هستند.

انگیزه و حرکت، شعار این بازیها انتخاب شده است و نماد عروسکیش را عقابی تیزبال گذاشتند. احتمالاً در خبرها شنیده اید که پرچمداری این بازیها را به ساره جوانمردی و سمیرا ارم سپردند. این دوره از بازیها قرار است از 6 اکتبر (14 مهر) تا 13 اکتبر (21 مهر) در 10 ورزشگاه در شهر جاکارتا برگزار شود و 3589 ورزشکار از 43 کشور در 18 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. ورزشگاه اصلی این بازیها «گلورا بنک کارنو» نام دارد که «GBK» نیز نامیده میشود. در این ورزشگاه 9 سالن و محل مسابقه برای رشته های مختلف در نظر گرفته شده است. 

بدمینتون، تنیس روی میز و بسکتبال با ویلچر، رشته هایی هستند که کار خود را قبل از مراسم افتتاحیه آغاز میکنند. طبق اعلام مسئولان، مراسم افتتاحیه از ساعت 19 تا 21 به وقت محلی در ورزشگاه اصلی برگزار میشود. مراسم اختتامیه هم به مدت 90 دقیقه از روز شنبه 13 اکتبر برگزار خواهد شد. در روز اختتامیه نیز مسابقات دو و میدانی، تنیس روی میز، بدمینتون و بسکتبال با ویلچر برگزار میشود.

ضمن اینکه تیمها میتوانند از روز 2 اکتبر وارد دهکده ورزشکاران شده و روز 14 اکتبر نیز این محل را ترک کنند. بعد از افتتاحیه بازیها چهارشنبه 11 مهر تا جمعه 13 مهر ماه، کلاسبندی مسابقات برای ورزشکاران انجام میشود تا ورزشکاران پشت خط شروع بایستند و با تمام توان برای کسب رتبه نخست با حریفان مبارزه کنند. بانوان نابینا و کمبینای کشورمان هم جزوی از این مسابقات و مدالآوران هستند که برای اطلاع از آمادگیشان برای این تورنمنت سری به فدراسیون نابینایان و کمبینایان زدیم تا با فائزه توسلی، نائب رئیس بانوان این فدراسیون به گفتگو بپردازیم. توسلی با اشاره به آمادگی تیمهای اعزامی به جاکارتا در بخش بانوان میگوید: «مسابقات پارا آسیایی جاکارتا با حضور سه تیم گلبال، شطرنج و دو و میدانی در بخش بانوان در این مسابقات حضور پیدا میکند.

با شرکت در اردوهای گلبال تیم ملی و بررسی شرایط جسمی و روحیه ورزشکاران باید بگویم اکنون ما آمادگی 80 درصدی را داریم و با دو اردوی دیگر 100 درصد دختران ما آماده مسابقات خواهند شد. از شنبه 10 شهریور، پنجمین اردوی تیم ملی گلبال در تهران آغاز شد و گلبالیستهای ما از لحاظ فنی تمرینهای خوبی را پشت سر گذاشتند و از لحاظ روحیه در سطح بالایی قرار دارند. با روحیه و شوقی که این دختران دارند، قطعاً در بازیهای گروهی و فردی مدالهای ارزشمندی را برای کشور کسب خواهند کرد.»

وی در خصوص آمادگی دو و میدانی کارها هم میگوید: «بچه های دو و میدانی ما سطح بالایی دارند و امیدواریم مدالهای خوشرنگی را در آسیا کسب کنند. شطرنجبازان هم در حال حاضر در چهارمین اردوی تیم ملی قرار دارند که این اردو همزمان با مسابقات جام آفتاب در شهر خمین برگزار شد.» توسلی در پایان صحبتهایش به اسامی بانوان اعزامی به بازیهای جاکارتای اندونزی اشاره میکند و میگوید: «در بخش گلبال، این افراد حضور دارند: سمیرا جلیلوند، زینب قنبری، مریم جعفرزاده، طیبه استکی، فاطمه سادات قمصری، مریم حسامآبادی، مربی زهره ابراهیمی و سرمربی لیلا نعیمآبادی. در رشته شطرنج خانمها: لیلا زارعزاده، ملیحه صفایی، زهرا محمدی  راد، فاطمه برقول، فریبا زنده بودی، عاطفه نقوی و شادی پریور مربی. در بخش دو و میدانی: هاجر صفرزاده، راضیه محمودی، هاجر تکتاز، حکیمه گودرزی، عذرا مهدویکیا و لیلا صفری مربی در این تیم هستند.» 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *