شناسه خبر: 14110 منتشر شده در مورخ: 1397/6/12 ساعت: 08:45 گروه: فرهنگی  
برگزاری پنجمین دوره جشنواره تولید کتاب گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا

برگزاری پنجمین دوره جشنواره تولید کتاب گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا

پاییز امسال پنجمین دوره جشنواره تولید کتابهای گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا به همت کتابخانه فرهنگسرای فردوس و با همکاری کتابخانه ملی ایران برگزار میشود.

به گزارش ایران سپید  حسن آذری، مسئول کتابخانه فرهنگسرای فردوس و دبیر این جشنواره در گفتگو با ایران سپید، در خصوص شیوه برگزاری این جشنواره اظهار میدارد: «جشنواره تولید کتابهای گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا، با توجه به نیازهای این گروه سنی از نابینایان به مطالعه، ۴ سال است که از سوی فرهنگسرای فردوس برگزار میشود و امسال پنجمین دوره این جشنواره را با کمی تغییرات برگزار میکنیم. شیوه کار جشنواره در دوره های قبل به این شکل بود که ما ابتدا فراخوان جشنواره را منتشر میکردیم و از داوطلبان تولید و ضبط کتاب گویا برای کودکان و نوجوانان نابینا دعوت به حضور در این جشنواره میکردیم. هر داوطلب با ثبت نام در وبسایت جشنواره، از میان کتابهایی که معرفی میشدند، به دلخواه خودش یک عنوان را انتخاب میکرد تا با ضبط آن، در این جشنواره شرکت کند.

امسال طی تفاهمنامه ای که با کتابخانه ملی ایران داشتیم، مقرر شد متقاضیان حضور در جشنواره از میان کتابهای بخش دیجیتال کتابخانه ملی ایران، حوزه کودک و نوجوان، یک عنوان را انتخاب کنند.» آذری درباره تعداد کتابهایی که در اختیار داوطلبان برای انتخاب گذاشته شده است، اظهار میکند: «بر اساس تفاهمنامه ای که فیما بین فرهنگسرای فردوس و کتابخانه ملی ایران منعقد شد، حدود ۵۰۰ عنوان از بین ۱۹ هزار عنوان کتاب دیجیتال کودک و نوجوان از سوی کارشناسان کتابخانه ملی ایران انتخاب و در وبسایت جشنواره قرار داده شد.

متقاضیان هنگام ثبت نام، عنوان کتابی را که میخواهند ضبط کنند، از وبسایت انتخاب کرده و از طریق کتابخانه ملی ایران به صورت آزاد به متن دیجیتالی آن دسترسی پیدا میکنند.» دبیر جشنواره تولید کتابهای گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا در خصوص معیارهای گزینش فایلهای ضبط شده شرکت کنندگان جشنواره اظهار میدارد: «دو رکن صحیح خوانی و کیفیت ضبط از نظر فنی، معیارهاییست که از سوی کتابخانه ملی و فرهنگسرای فردوس مشخص شده و شرکت کنندگان جشنواره باید این دو معیار را در نظر بگیرند.» وی درباره داوری فایلهای تولید شده میگوید: «طی دو مرحله فایلهای ارسالی بررسی میشوند.

در مرحله اول کارشناسان بخش نابینایان کتابخانه ملی فایلهای استاندارد را گزینش میکنند و در مرحله بعد، مسئولان بخش کودک و نوجوان کتابخانه ملی ایران به سرپرستی آقای مصطفی رحماندوست، فایلهای راه یافته را بررسی میکنند.» بر اساس این گزارش، مهلت ثبت نام و ارسال فایلهای ضبط شده به جشنواره تا ۳۰ مهر ماه جاریست. برگزیدگان جشنواره امسال طی آیین اختتامیه که تاریخ آن اعلام خواهد شد، با اهدای جایزه تجلیل میشوند. نشانی وبسایت: www.ketabkhanimajazi.ir

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *