شناسه خبر: 14082 منتشر شده در مورخ: 1397/6/6 ساعت: 13:31 گروه: بهداشت و سلامت  
تامین مواد اولیه داروهای سرطانی در داخل کشور

تامین مواد اولیه داروهای سرطانی در داخل کشور

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی طبق قانون باید نه بیست و هفتم حق بیمه را برای درمان هزینه کند و در سال ٩٧ نیز این کار در حال انجام است

به گزارش ایران سپیدذبه نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش افزود: اکنون 240 شرکت مدیریتی و غیرمدیریتی در قالب 9 هلدینگ متعلق به شستا فعالیت دارد که در قالب هلدینگ های نفت، گاز، پتروشیمی، دارو، صدر تامین و صبا تامین است. در بخش پالایشگاه خلیج فارس 49 درصد این صنعت متعلق به تامین اجتماعی است.

وی اضافه کرد: قرار است تعداد هلدینگ های این سازمان به هفت هلدینگ برسد چون سیاست دولت و سازمان تامین اجتماعی خروج از بنگاهداری است و تلاش به سمت ورود به بازار بورس و سرمایه است به همین منظور 54 شرکت شستا به مزایده گذاشته شده است که امیدواریم به بخش خصوصی واگذار شود.

نوربخش درباره واریز سهم درمان به خزانه دولت نیز ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی طبق قانون باید نه بیست و هفتم حق بیمه را برای درمان هزینه کند و در سال ٩٧ نیز این کار در حال انجام است. در پنج ماه امسال حدود هفت هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان به خزانه واریز شد و هیچ مشکلی برای پرداخت آن هم وجود ندارد.

*دارو عملا تحریم است

وی تصریح کرد: اگر چه امریکا ادعا کرده که دارو تحت تحریم نیست اما تحت تحریم است زیرا بخش های بسته بندی نیاز به واردات دارند. زمانی که کارخانه های تولید دارو و صنایع جنبی تحت تحریم باشند تولید و کالاهای سلامت مردم نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. البته در سازمان تامین اجتماعی با اقدامات موثر 90 درصد مواد اولیه دارو به ویژه داروهای سرطانی در داخل کشور تولید می شود و نیاز به واردات این داروها نداریم.

* شستا ورشکسته نیست

وی در عین حال درباره شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: شستا ورشکسته نیست اما وظیفه دارد به بنگاه هایی که سوددهی ندارد کمک کند.

وی درباره سرمایه گذاری ها در کشورهای دیگر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران خارجی اضافه کرد: امکان فعالیت مشترک با ترکیه نیز وجود دارد و اکنون قراردادی برای انتقال سوابق بیمه ای ایرانیان شاغل در ترکیه داریم و بعید می دانم این قرارداد تحت تاثیر تحریم ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که ضامن اصلی سازمان تامین اجتماعی، دولت است، ورشکستگی که نتواند تعهداتش را انجام دهد، معنی ندارد چون دولت باید پاسخگوی این تعهدات باشد. اکنون تنها صندوقی که مصارف آن بیشتر از منابع آن نیست تامین اجتماعی است.

نوربخش ادامه داد: اکنون تامین اجتماعی بدون یک ریال کمک از سوی دولت روی پای خودش ایستاده است اگر چه نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد اما این سازمان پوشش 18 نوع ریسک را در برنامه های خود دارد و تلاش می کند که در شرایط فعلی مانع تاثیر ریسک اجتماعی و اقتصادی در زمینه درمان، پرداخت مستمری، بیمه بیکاری، غرامت و دستمزد و دیگر خدمات بر مردم شود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با طرف آلمانی گفت: تفاهمنامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی حوادث و توانبخشی آلمان و سازمان تامین اجتماعی ایران روز جمعه آینده امضا خواهد شد. این تفاهمنامه به منظور همکاری بیشتر میان این دو کشور امضا می شود.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه در زمینه انتقال تجربیات، حوادث ناشی از کار، توانبخشی بیماران تحت پوشش و برای برگزاری کنفرانس های مشترک با کشور آلمان منعقد می‌شود؛ زیرا آلمان در زمینه بیمه های اجتماعی یکی از کشورهای موفق است.

نوربخش درباره اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی (ایسا) که یک نهاد بین‌المللی است نیز اظهار داشت: ١5٨ کشور عضو این سازمان بین‌المللی هستند و ایران عضو هیات رییسه این اتحادیه است که قرار است در جلسه هیات رییسه از پنجم تا هشتم شهریور ماه امسال که در ژنو برگزار می شود، شرکت کند.

 

* افزایش بدهی دولت به تامین اجتماعی در هشت سال دولت نهم

وی تصریح کرد: کل بدهی دولت از سال ١٣54 تا ١٣٨٠ حدود ٢ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان بود که این رقم تا سال ١٣٨4 به چهار هزار و ١٠٠ میلیارد تومان رسید.

نوربخش اضافه کرد: این رقم بدهی از سال ٨4 تا ٩٢ در دولت نهم و دهم به 5٩ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان رسید که نشان می دهد در این هشت سال 56 هزار میلیارد تومان به میزان این بدهی ها افزوده شده است؛ این در حالی است که در 4٠ سال از زمان تاسیس تامین اجتماعی تا سال ٨4 تنها چهار هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: دلیل افزایش میزان بدهی در دولت گذشته این بود که از محل هدفمندی یارانه‌ها افرادی را تحت پوشش قرار داد اما نتوانست به تعهدات خود عمل کند و شاهد این میزان بدهی شدیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: قرار است در قالب بودجه سال جاری 5٠ هزار میلیارد تومان و در برنامه ششم توسعه نیز تمام این بدهی پرداخت شود.

 

* مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران در حال پرداخت است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با توجه به تاخیر در پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان گفت: امسال افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان بیش از حقوق شاغلان بود که بلافاصله از خرداد ماه این افزایش را اعمال کردیم.

وی تصریح کرد: فقط دو ماه این مابه التفاوت باقیمانده است که از این ماه (شهریور) پرداخت می شود.

 

* ایجاد مراکز درمانی در این سال ها به اندازه 40 سال

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در توریسم درمانی فعال است به همین منظور هلدینگ گردشگری را داریم و از 80 بیمارستان، 18 بیمارستان برای استفاده همه به ویژه بیماران کشور افغانستان در مناطق محروم از جمله شهرهای زابل، مشهد و تربت حیدریه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تلاش ما برنامه ریزی برای ایجاد مراکز درمانی در مناطق نوار مرزی همچون آذربایجان غربی و استان هایی مانند کردستان، ایلام و لرستان است به طوری که به اندازه 40 سال مراکز درمانی در این چند سال در این مناطق ایجاد شده است. هدف ما مناطق دوردست است تا بتوانیم دسترسی بیمه شدگان را بیشتر کنیم.

 

* سازمان آمادگی سرمایه گذاری مشترک دارد

نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تحریم ها آیا فرصت های سرمایه گذاری در تامین اجتماعی وجود دارد یا نه؟ گفت: این سازمان در زمینه های مختلف به ویژه در کشورهایی که تحت تاثیر تحریم ظالمانه آمریکا قرار نگرفته اند، آمادگی سرمایه گذاری را دارد البته تامین اجتماعی از نظر انرژی، نفت، پتروشیمی و دارو طرح های متعددی در گذشته در دست اجرا داشته است و اکنون نیز طرح هایی به ویژه در عراق و باکو با مشارکت خارجی دارد.

سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *