شناسه خبر: 14047 منتشر شده در مورخ: 1397/6/4 ساعت: 09:21 گروه: بهداشت و سلامت  
اجرای برنامه‌های حمایتی برای معلولان
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خبر داد

اجرای برنامه‌های حمایتی برای معلولان

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت بیش از 156 مرکز فعال توانبخشی گفت: برنامه‌های حمایتی از معلولان با همکاری یونیسف در ایران اجرا می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس حسن صفاریه، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش مهم سازمان یونیسف در حمایت از کودکان در کشورهای مختلف از جمله ایران، اظهار کرد: از آنجا که کودکان معلول همواره از فرصت های اجتماعی بسیار کمتری نسبت به کودکان عادی برخوردارند، سازمان یونیسف اقدام به برگزاری همایش شامل سازی کودکان با معلولیت در برنامه های توسعه کشور با رویکرد چند بخشی با هدف عدالت محور کردن این فرصت ها کرده است.

 صفاریه در ادامه عنوان کرد: با عنایت به جدیت سازمان یونیسف در زمینه حقوق کودکان تمامی سازمان‌های شرکت کننده در همایش فوق طی بیانیه ای ملزم به اجرای تعهدات خود در زمینه کودکان دارای معلولیت خواهند شد.

وی با اشاره به محرومیت تعداد کثیری از کودکان معلول از مشارکت‌های اجتماعی، تاکید کرد: هدف اصلی یونیسف از برگزاری این همایش، عدالت محوری، سهیم کردن کودکان معلول در برنامه های توسعه و بهره‌برداری از فرصت‌های اجتماعی مناسب و ارتقاء کیفیت زندگی آنهاست.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه سازمان بهزیستی در حمایت از کودکان معلول، این سازمان به عنوان مجری و هماهنگ کننده این همایش انتخاب شده است.

صفاریه در ادامه با تاکید بر تشکیل دو کمیته اجرایی و علمی برای برگزاری همایش مذکور، گفت: کمیته اجرایی منتخب این همایش متشکل از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، برخی از موسسات مردم نهاد و سازمان بهزیستی است. همچنین در کمیته علمی نیز نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، وزارت دادگستری و مرجع ملی حقوق کودک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جمعیت هلال احمر، برخی دیگر از موسسات مردم نهاد و فعال در زمینه کودک و سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری این همایش در روزهای 28 و 29 نوامبر 2018، گفت:  هر یک از ارگان های یاد شده علاوه بر ایراد سخنرانی های تخصصی، در کارگروه‌های علمی ویژه نیز از دستاوردهای خود در زمینه کودکان معلول و نیز برنامه های خود جهت ارتقای خدمات به این کودکان، به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی  در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه هلال احمر یکی از معدود مراکزی است که با بیش از 156 مرکز فعال توانبخشی در سراسر کشور  نقش بارزی در ارائه خدمات به کودکان دارای معلولیت دارد، در زمینه نقش مهم آموزش فعالیت های روزمره زندگی و نیز آموزش های لازم در حیطه توانبخشی در سوانح و بلایا در این همایش به بحث خواهد پرداخت.

 صفاریه در پایان تاکید کرد: اهداف اختصاصی این همایش شامل دستیابی به فضای مناسب تبادل اطلاعات نوین بنیادی و کاربردی کودکان معلول، تبیین جایگاه کنونی این کودکان در جامعه در محورهای سلامت، آموزش، حقوق و مشارکت های اجتماعی، دستیابی به راهکارهای ارتقای جایگاه کنونی این کودکان و بهره‌یابی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز آموزش، شناخت چالش ها و راهکارهای موجود در زمینه فراگیرسازی این کودکان، حساس سازی، آگاه سازی و افزایش سطح مشارکت جامعه در زمینه انگ زدایی از این کودکان، کسب آگاهی از ظرفیت ها و اقدامات سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در این زمینه و توانمندسازی این کودکان و خانواده‌های آنها است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *