شناسه خبر: 14000 منتشر شده در مورخ: 1397/5/27 ساعت: 12:49 گروه: دانش و فن آوری  
قابلیت جدیدی که موبایل اندروید را به سمعک وصل می کند
برای کمک به ناشنوایان؛

قابلیت جدیدی که موبایل اندروید را به سمعک وصل می کند

گوگل به وسیله بلوتوث قابلیتی فراهم کرده است که موبایل اندروید را به سمعک وصل می کند. افراد ناشنوا با کمک این قابلیت می توانند با دوستانشان تماس بگیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر در سراسر جهان حدود ۴۶۶ میلیون ناشنوا زندگی می کنند که تعداد آنها تا ۲۰۵۰ میلادی به ٩٠٠ میلیون نفر می رسد.گوگل یک قابلیت جدید باز (open specification) ارائه کرده که صوت را به طور مستقیم از موبایل های اندروید به سمعک منتقل می کند.  این شرکت امیدواراست به تولیدکنندگان کمک کند تا با استفاده از ویژگی Bluetooth low energy قابلیتی به نام Audio Streaming for Hearing Aids فراهم کند که به طور محلی از گوشی های اندروید پشتیانی می کند.  برای این منظور گوگل با GN Hearing همکاری کرده تا این قابلیت را فراهم کند. به گفته محققان این قابلیت که Asha نیز نامیده می شود، تاثیر ناچیزی روی مصرف باتری دستگاه دارد. کاربران می توانند با استفاده از موبایل های شان سمعک را کنترل کنند، با دوستانشان تماس بگیرند، یا به موسیقی گوش کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *