شناسه خبر: 13976 منتشر شده در مورخ: 1397/5/24 ساعت: 09:49 گروه: دانش و فن آوری  
آشپزخانه ای دسترسپذیر با قابلمه هوشمند

آشپزخانه ای دسترسپذیر با قابلمه هوشمند

وسایل آشپزخانه جدید که به بازار میآید، یک نگرانی به همه نگرانیهای ما اضافه میشود. همه تجهیزات تازه آشپزخانه در حال پیچیده تر شدن هستند و یکی از مظاهر این پیشرفت هم مجهز شدنشان به صفحات لمسی است.

به گزارش ایران سپید اگر قبلاً فقط یخچالها و ماشین های لباسشویی و ظرفشویی از صفحات لمسی استفاده میکردند، حالا دیگر این تکنولوژی، به اجاقها و حتی پلوپزها هم کشیده شده است. دیگر به سادگی نمیتوان وسیله ای را پیدا کرد که از صفحات لمسی استفاده نکرده باشد. صفحه لمسی هم که نداشته باشد، گزینه های منوها آنقدر پیچیده شده اند که در برخی مواقع، کار با این دستگاهها را برای نابینایان تقریباً غیر ممکن میکنند.

یک شرکت آمریکایی توانسته با به کارگیری همین تکنولوژیهای روز، این مشکل را برای نابینایان حل کند. البته هدف این شرکت شاید به طور خاص نابینایان نبوده است اما ابداعی که به خرج داده، ناخواسته کار کاربران نابینا را راه انداخته. این شرکت، در تولید یکی از قابلمه های غذاپز خود که به صفحه لمسی مجهز بوده، امکان اتصال بلوتوث را هم برقرار کرده. حال شاید بپرسید این امکان چه کمکی به افراد نابینا میکند؟ این قابلمه، یک قابلمه ساده نیست. انواع مختلف ابزارهایی که در آشپزخانه ها یافت میشوند، از پلوپز گرفته تا آرامپز و زودپز و گرمکن غذا و ... در این وسیله گنجانده شده است. هر کدام از این مدلهای پخت و پز هم از طریق منوهای این قابلمه در اختیار کاربر قرار میگیرد. بنا بر این کاربر باید از طریق صفحه لمسی وارد منو شود و به طور مثال، با انتخاب برنامه نینپز، از امکان پخت کیک در این قابلمه استفاده کند. اما در این میان، امکان اتصال بلوتوث به این قابلمه این قابلیت را میدهد که با گوشی یا تبلت کاربر که میتواند نابینا هم باشد متصل شود و کاربر، دستورات را به جای آنکه از طریق منو قابلمه و به طور مستقیم وارد کند، به وسیله اپلیکیشنی که در هنگام خرید این قابلمه در اختیارش قرار میگیرد، اعمال کند. به این ترتیب دیگر کاربر نیازی به دست زدن به صفحه لمسی این قابلمه نخواهد داشت. اپلیکیشن را روی گوشی یا تبلتش نصب میکند و تمام فرمانها اعم از نوع پخت، زمان و دمای مورد نیاز را از طریق آن به قابلمه خواهد داد.

این برنامه بر روی IOS به شکل کامل قابل دسترس است اما اندروید به دستها احتمالاً با اندک مشکلاتی نظیر برچسب نداشتن برخی دکمه ها مواجه خواهند شد اما مجربها میدانند که برچسب نداشتن دکمه ها به خودی خود نمیتواند مانعی در مسیر استفاده از یک برنامه به حساب آید چرا که هم میشود از طریق ابزاری که در talkback در اختیارمان است، برچسبهای بینام را نامگذاری کنیم و هم برای آنها که حوصله این کار را ندارند، به خاطر سپردن جای هر دکمه و کارکرد آن، کار سختی به حساب نمیآید. «pot smart» به قیمت ۴۲۰ دلار در بازار عرضه میشود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *