شناسه خبر: 13935 منتشر شده در مورخ: 1397/5/21 ساعت: 08:35 گروه: اجتماعی  
توسعه اشتغال و رفاه اجتماعی در اولویت است

توسعه اشتغال و رفاه اجتماعی در اولویت است

سرپرست وزارت کار اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دولت در حوزه‌های اشتغال و رفاه اجتماعی را در اولویت دانست.

به گزارش ایران سپید به نقل از خبرگزاری صداو سیما، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه شورای معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از حسن اعتماد ریاست جمهوری برای انتخاب وی به عنوان سرپرست این وزارتخانه از زحمات پنج ساله آقای ربیعی برای اجرای طرح های اثرگذار در حوزه های مختلف از جمله بسط رفاه و عدالت اجتماعی قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه های حساس و کلیدی دولت است، اجرای سیاست های اشتغال فراگیر از جمله برای روستائیان و نظام استاد - شاگردی را از اولویت های این وزارتخانه اعلام کرد و از همه کارجویان خواست برای ورود به بازار کار با استفاده از مزایای پیش بینی شده در این طرح ها مهارت خود را در رشته های مختلف ارتقا دهند.
محسنی بندپی به اصل 44 قانون اساسی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است، اشاره کرد و افزود: در اجرای این قانون که همه دستگاه ها را ملزم به کاهش تصدی گری و بنگاه داری کرده است، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با همین رویکرد برنامه های خود را با هدف حفظ حقوق و منافع بازنشستگان و کارگران دنبال می کند.
وی بازنشستگان، کارگران، معلولان و زنان سرپرست خانوار از مهم ترین اقشار تحت پوشش این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: بسط رفاه و عدالت اجتماعی برای این گروه از اقشار جامعه از برنامه های وزارتخانه بشمار می اید که قرار است در دوران سرپرستی با جدیت دنبال شود.
محسنی بندپی با بیان اینکه مستمری مددجوان نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد در سال 97 افزایش یافته است ، به دستور رئیس جمهور برای ارتقای مجدد سطح درامدی این افراد اشاره و ابراز امیدواری کرد این رویکرد تا حدود زیادی بتواند مشکلات ناشی از افزایش قیمت ها را کاهش دهد.
وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت قوای مقننه و قضائیه از نیازمندان جامعه از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خواست ارائه خدمات سلامت را به افراد زیرپوشش افزایش دهد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *