شناسه خبر: 13878 منتشر شده در مورخ: 1397/5/12 ساعت: 15:47 گروه: اجتماعی  
راه اندازی خانه‌های کوچک معلولان ذهنی

راه اندازی خانه‌های کوچک معلولان ذهنی

مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۳ خانه کوچک در ۱۶ استان با هدف توسعه این خانه‌ها و الگوسازی درشهرستان‌های مختلف احداث شده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از صدا و سیما مصطفی سراج در مراسم افتتاحیه اولین خانه کوچک معلولان ذهنی قزوین گفت: این مرکز جهت ساماندهی و نگهداری معلولان ذهنی دختر ایجاد شده و یکی از سیاست‌های راهبردی سازمان، توسعه اینگونه خانه‌ها به جای مراکز آسایشگاهی است.

وی افزود: در سراسر کشور بیش از 700 مرکز شبانه روزی داریم که نزدیک به 50 هزار معلول، سالمند، افراد دچار اختلالات روانی نگهداری و توانبخشی می‌شوند.
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما سوق دادن این‌ مراکز به سمت خانه‌های کوچک، بین راهی، یک چهارم راهی و مستقل است.
سراج تاکید کرد: این خانه‌ها همانند خانه‌های عادی بوده و همه معلولان حق دارند به طور یکسان با دیگر آحاد جامعه از امکانات و مواهب اجتماعی برخوردار شوند. 
وی گفت: تعداد این خانه‌ها کم بوده و تلاش ما به سمت توسعه آنها بوده و هر استان و شهرستانی که داوطلب توسعه خانه‌های مذکور باشد، مورد حمایت سازمان قرار می‌گیرند.
مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: هدف ما تنها قرارگیری معلولان در این خانه‌ها نبوده بلکه حرفه آموزی، سواد آموزی و ایجاد اشتغال‌های حمایت شده برای بهره مندی آنها مطرح می‌شود.
وی افزود: زمانی که تعدادمعلولان کم باشد , روش های مددکاری روانشناسی، ارزیابی، مداخلات اجتماعی موثرتر است.
سراج خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب قانون حمایت از معلولان که بستر قانونی خوبی جهت حمایت بیشتر فراهم کرده است باید بتوانیم با همکاری خیرین و مشارکت‌های جامعه شرایط مناسب جهت شکوفایی استعداد‌های معلولان فراهم کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *