شناسه خبر: 13866 منتشر شده در مورخ: 1397/5/9 ساعت: 09:33 گروه: اجتماعی  
با حمایت مسئولان به زندگی امیدوارتر می‌شویم
ملی‌پوش بوچیا:

با حمایت مسئولان به زندگی امیدوارتر می‌شویم

«مریم ملک لو فلاح» عضو تیم ملی بوچیا می گوید: بوچیا جان و روحمان را تازه می کند تا با معلولیت مقابله کنیم و در صورتی که حامیان مالی یاریمان دهند، امید و انگیزه به زندگی نزد ما بیشتر می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ملک لو که 11 سال به ورزش بوچیا روی آورده است تا از این ورزش به عنوان مرحمی برای التیام زخم های معلولیت خود استفاده کند، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ای کاش همانطور که برای درمان بیماری های جامعه معلول همواره دست غیبی با عنایت خدا و حمایت مردم به سمت ما سرازیر می شود، کمی از آن هم برای این رشته ورزشی به عنوان خانه امیدمان صرف می شد.
وی در کلاس BC4 در زمره معلولانی قرار دارد که از ناحیه پا دچار مشکل هستند اما از دست های قوی برخورداند و می توانند ویلچر خود را به سمت جایگاه هدایت کنند. ملی پوش کشورمان می گوید: تا پیش از کسب سهمیه بوچیا در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا هم تیمی هایم خود را از پیش باخته بودند و امیدی برای ادامه تمرینات نداشتند تا اینکه موافقت شد در این رویداد حضور یابیم.بانوی بوچیای ایران که سومین حضور خود را در بازی های پاراآسیایی تجربه می کند از این رشته به عنوان نیروی معجزه در غلبه بر بیماریهایی چون زخم بستر و ریه یاد می کند و با یقین این جمله را بر زبان جاری کرد که «تداوم روحیه برای ادامه زندگی توجه بیشتر مسئولان به این رشته است». وی گفت: شاید چون مدال آور نیستیم جدی گرفته نمی شویم در حالی که اگر بیشتر حمایت شویم، مدال هم کسب می کنیم. ما نیاز به برگزاری اردوهای داخلی و خارجی داریم تا بتوانیم با برپایی دیدارهای دوستانه حریفان را بهتر بشناسیم. ما به دنبال این هستیم که زمینه کسب مدالمان در آسیا فراهم شود. ملک لو فلاح در پایان می گوید ما برای دیده شدن و حمایت هم نیاز به حضور رسانه ها در کنارمان داریم و چقدر خوب است که این نیاز مرتفع شود.بوچیا ورزش مخصوص بیماران فلج مغزی شدید، از یونان باستان سرچشمه گرفته و سال 1980 وارد کشور انگلستان شد. امروزه این بازی که به یک رشته ورزشی تبدیل شده، جای خود را در آوردگاه های پاراآسیایی و پارالمپیک باز کرده است.داشتن کنترل، دقت و تمرکز فراوان روی عضلات لازمه اصلی فعالیت در این بازی است. بوچیا در بیش از50 کشور جهان رواج دارد و فعالیت این رشته در ایران به همت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از سال 1384 آغاز شده است. تیم ملی بوچیا ایران با ترکیب 6 نفر( سه زن و سه مرد) برای سومین دوره متوالی در بازی های پاراآسیایی شرکت می کند. بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا از 12 تا 21 مهر امسال و با حضور سه هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور قاره کهن در 18 رشته ورزشی برگزار می شود. ایران با 301 ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13 رشته پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج، بسکتبال با ویلچر و بوچیا در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *