شناسه خبر: 13856 منتشر شده در مورخ: 1397/5/7 ساعت: 11:50 گروه: فرهنگی  
گروه تئاتر «پاپیون» در مهمترین آوردگاه جهانی تئاتر

گروه تئاتر «پاپیون» در مهمترین آوردگاه جهانی تئاتر

گروه تئاتر «پاپیون» نمایش «صندلی ها» نوشته اوژن یونسکو را با کارگردانی حسین رحیمی در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه روی صحنه برد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر گروه تئاتر «پاپیون» که پیش از این با هنرمندی هنرمندان معلول در عرصه های داخلی و خارجی تئاتر خوش درخشیدند این بار با نمایش «صندلی ها» نوشته اوژن یونسکو و کارگردانی حسین رحیمی به تهیه کنندگی کمپانی آرتستان پاریس در جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه روی صحنه رفت.

این نمایش که پیش از این در جشنواره های فجر پلاس، بلاروس، لهستان روی صحنه رفته بود و موفق به کسب ٣ جایزه بزرگ جشنواره شده بود، این بار در جشنواره آوینیون اولین روز اجرای خود را در سالن تئاتر شاپو قوژ به پایان برد.

حسین رحیمی که مدت ١٧ سال است با افراد آسیب پذیر اجتماع مانند انواع معلولان به تولید تئاتر مشغول است گفت: حدود ١٥٠٠ گروه تئاتر از سراسر دنیا در این چشنواره شرکت کرده اند که نمایش «صندلی ها» با بازی معلولان ذهنی و جسمی حرکتی قرار است در ٨ شب روی صحنه برود. حضور بازیگرانم و نشان دادن توانایی آنها و مسیری که برای آنها انتخاب کردیم جهت یکسان سازی بشر و قدرت تئاتر در تمامی انواع بشر است.

مهران قندهاری، شیرین ایزی و یحیی توسلی بازیگران این گروه هستند که سعید حسنلو به عنوان سرپرست و مشاور کارگردان و محمد ایمانی به عنوان رئیس کمپانی آرتستان این گروه را همراهی می کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *