شناسه خبر: 13767 منتشر شده در مورخ: 1397/4/25 ساعت: 10:06 گروه: اجتماعی  
نگهداری ۳۳۷ معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی همدان

نگهداری ۳۳۷ معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی همدان

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۳۳۷ معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر  فریدالدین حجت‌الاسلامی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: بیش از ۳۰ هزار خانوار معلول زیرپوشش بهزیستی استان همدان است که ۲.۷ درصد از کل جمعیت معلول کشور را شامل می شود.

وی بااشاره به شمار بالای ازدواج های فامیلی در استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار معلول در بهزیستی استان همدان پرونده دارند که از این تعداد ۵۷ درصد مرد و ۴۳ درصد زن هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان بابیان اینکه هم اکون بیش از ۵ هزار نقر در انتظار دریافت خدمات مستمر از بهزیستی هستند، ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات این تعداد وارد چرخه دریافت خدمات بهزیستی شوند.

وی با بیان اینکه خدمات غیرمستمر بهزیستی شامل ارائه دفترچه درمانی، بیمه مکمل، هزینه تحصیل، ایاب و ذهاب، خدمات بهداشتی، وسایل کمک پزشکی وغیره به معلولان ارائه می شود، گفت: بهزیستی همدان ۶۱۰ معلول ضایعه نخاعی را زیرپوشش دارد که براساس سطح ضایعه نخاعی از حقوق پرستاری در هر ماه برخوردارند و علاوه بر آن ماهانه ۱۰۰ هزار تومان برای تهیه وسایل بهداشتی به حساب این مددجویان واریز می‌شود.

وی حق پرستاری را در ۳ سطح تقسم کرد و گفت: مبالغ شامل ۱۷۰ هزارتومان، ۲۰۰ هزار تومان و ۲۳۰ هزارتومان بنا به میزان معلولیت ضایعه نخاعی در ازای حقوق پرستاری به حساب ها واریز می شود.

حجت‌الاسلامی به مراکز شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی نیز اشاره و عنوان کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی شامل مراکز نگهداری سالمندان، بیماران مزمن روان و بیماران ذهنی تحت پوشش هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر ۳۳۷ معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی همدان نگهداری می شوند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سازمان بهزیستی نسبت به خدمات‌دهی به معلولان جامعه‌محور و خانواده محور است، عنوان کرد: ۱۴ مرکز شبانه‌روزی، ۱۶ مرکز روزانه، ۵ مرکز ویزیت در منزل، ۶ مرکز مراقبت در منزل و ۲۷ مرکز مددکاری در مجموع به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان استان همدان خدمات ارائه می دهند.

حجت‌الاسلامی بابیان اینکه بیماران مزمن روانی بیشترین سهم معلولیت را در مراکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی به خود اختصاص داده اند، به موضوع مناسب سازی شهری برای استفاده معلولان اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا پایان نیمه اول سال جاری ۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر همدان برای معلولان مناسب سازی شود که تا کنون حتی یک اتوبوس نیز مناسب سازی نشده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *