توانمندسازی بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثناییمعاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 بیش از 140 هزار اولیاء دانش آموزان استثنایی را آموزش داده ایم گفت 38 هزار از این تعداد پدر دانش آموز بوده اند. |
به گزارش ایران سپید به نقل روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛ محسن غفوریان در گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان از کارکنان مدارس استثنایی به عنوان سرمایه های آموزش و پرورش استثنایی کشور نام برد و خاطر نشان کرد : کار در آموزش و پرورش استثنایی دلی و عشقی است.
وی بر ایجاد زمینه لازم در راستای ایجاد انگیزه و افزایش رضایت شغلی کارکنان مدارس استثنایی تاکید و اظهار کرد: رضایت شغلی در آموزش و پرورش استثنایی حرف اول را می زند.
غفوریان با عنوان اینکه 65درصداز نیروی انسانی آموزش و پرورش استثنایی کشور خانم هستند، گفت: معلمان استثنایی از بالاترین سطح مدارک علمی در بین کارکنان وزارت آموزش و پرورش برخوردار هستند
معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه در آموزش و پرورش نمی توانیم ثابت بمانیم بر توانمند سازی و بروز رسانی کارکنان مدارس استثنایی تاکید کرد .
محسن غفوریان جلب مشارکت فکری اولیاء دانش آموزان استثنایی را نیز ضروری دانست و اظهارکرد: ما بدون والدین صفریم و باید از ظرفیت های خانواده نهایت استفاده را ببریم.
وی خاطر نشان کرد : باید دانش آموزان با نیازهای ویژه را به موقع بشناسیم زیرا شناسایی به موقع این دانش آموزان در مداخله زود هنگام موثر است و از عوارض ناشی از معلولیت جلوگیری می کند .
غفوریان اظهار کرد: درحال حاضر 140 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی مشغول تحصیل هستند.
وی خاطر نشان کرد : هزینه سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی از 2 میلیارد تومان در سال 92 به 36 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است .
غفوریان با بیان اینکه باید زمینه تحصیل دانش آموزان استثنایی در نزدیکترین مدرسه محل سکونت فراهم شود گفت: سیستم آموزشی باید خود را با تفاوتهای فردی دانش آموزان منعطف کند .
معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور فراگیر سازی آموزش و پرورش استثنایی را ضروری دانست و افزود : در فراگیر سازی هیچ مدرسه استثنایی تعطیل نمی شود و مدارس استثنایی پشتیبان تلفیقی و فراگیر هستند .
محسن غفوریان با بین اینکه از ظرفیت همه دستگاهها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش استثنایی استفاده می کنیم از توزیع بیش از 4 هزار تبلت بین دانش آموزان با نیازهای ویژه بینایی از سال 93 تا کنون خبر داد .
وی خاطر نشان کرد: فراگیر سازی محصول امروز دنیا نیست بلکه پیامبر اسلام نیز با کشیدن طناب از محل خانه فردی نابینا به مسجد بنای فراگیر سازی را در دین مبین اسلام گذاشت .
بر پایه این گزارش: گردهمایی مدیران مدارس استثنایی استان کرمان با حضور دکتر محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توان بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد .