شناسه خبر: 13695 منتشر شده در مورخ: 1397/4/16 ساعت: 08:57 گروه: اجتماعی  
تهیه لیست یارانه‌های حذف شده معلولان

تهیه لیست یارانه‌های حذف شده معلولان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: یارانه برخی از مددجویان و معلولان از طریق وزارت رفاه حذف شده که ربطی به بهزیستی ندارد اما لیستی تهیه کرده‌ایم و پیگیر وضعیت این افراد هستیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از فارس پرستو منصوری در مراسم دیدار خانواده های معلولان با رئیس سازمان بهزیستی استان تهران گفت: تمامی تلاش همکاران ما در بهزیستی استان تهران رفع مشکلات مددجویان تحت پوشش است و در این راستا اقدامات و طرح های خوبی در دستور کار داریم.

وی گفت:برخی از مددجویان و معلولان یارانه شان از طریق وزارت رفاه حذف شده که این موضوع مربوط به دهک بندی های خود وزارتخانه است و ربطی به سازمان بهزیستی ندارد اما بر اساس رایزنی های سازمان بهزیستی آخرین گزارش ها را در مورد افرادی که نباید یارانه شان حذف می شد به بهزیستی کشور اعلام کرده ایم که امیدواریم مشکل برخی افراد برطرف شود.

وی در مورد استخدام معلولان در دستگاه های دولتی نیز گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان با دستگاه های خاطی که قانون 3درصد استخدام معلولان را رعایت نمی کنند برخورد می کند و در حال حاضر شاید برخی از سازمان ها در این خصوص با بهزیستی همکاری های لازم را نداشته باشد که این موضوع را حتما پیگیری خواهیم کرد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در مورد صدور کارت های معلولیت اظهار داشت:با توجه به اینکه تغییراتی در سیستم تعیین معلولیت و همچنین صدور نوع کارت ها ایجاد شده بود به همین خاطر صدور کارت ها با کمی تاخیر مواجه کرد که در حال حاضر این مشکل رفع شده و تا پایان سال 97 تمامی معلولانی که از قبل در بهزیستی استان تهران پرونده داشتند کارت معلولیت دریافت خواهند کرد.

به گفته وی، شاید یکی از دلایل تاخیر در صدور کارت ها محدودیت اعتبارات نیز باشد که باید برطرف شود.

منصوری همچنین در خصوص حضور کارشناسان در منازل معلولانی که امکان مراجعه و حضور در کمیسیون ها ندارند، گفت: در مواردی که معلولیت ضایعه نخاعی وجود داشته باشد و یا معلول نتواند در کمیسیون های پزشکی حضور پیدا کند در این صورت همکاران ما به منزل معلول می روند و دیگر نیازی به مراجعه فرد به بهزیستی نیست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *