شناسه خبر: 13591 منتشر شده در مورخ: 1397/4/2 ساعت: 09:08 گروه: اجتماعی  
واریز کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی مددجویان بهزیستی از مرداد ماه در فارس

واریز کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی مددجویان بهزیستی از مرداد ماه در فارس

تحویل وسایل کمک توانبخشی به مددجویان بهزیستی فارس سالها به روش سنتی و خرید این اقلام با مناقصه و موارد مشابه انجام می گرفت و همین مساله اکثر اوقات 4 تا 5 ماه دستیابی به خدمات برای مددجویان را عقب می انداخت.

به گزارش ایران سپید درصد قابل توجهی از نارضایتی های توانخواهان بهزیستی همین دیررسیدن وسایل کمک توانبخشی و بعد از آن کیفیت موجود بود و در بسیاری از موارد افراد معلول ترجیح می دادند مراجعه و به طور مثال ویلچری باکیفیت را خریداری کنند که در آن صورت هزینه هم از جیب خودشان می رفت.

بهزیستی استان در طرحی جدید و به منظور کاهش نارضایتی ها قرار است به جای خرید این اقلام و توزیع بین افراد دارای شرایط، کمک هزینه خرید وسایل توانبخشی (به جز در مورد سمعک و باطری) را به حساب مددجویان واریز کند تا آنها در این باره حق انتخاب داشته باشند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس در این باره می گوید: تاکنون خرید وسایل توانبخشی از طریق بهزیستی انجام می گرفت و پس از آن برحسب اولویت ها به متقاضیان تحویل می شد. از مردادماه همین امسال به منظور عدالت در توزیع و حق انتخاب در تهیه وسایلی مانند ویلچر، کمک هزینه خرید به معلولان داده می شود.
حمید گودرزی می افزاید: البته سمعک به دلیل خرید از شرکت های خارجی و کوتاه کردن دست واسطه ها، مشمول این طرح نمی شود، اما سایر وسایل از مردادماه به جای تهیه از سوی بهزیستی، افراد می توانند مراجعه و وسیله را به انتخاب خود خریداری کنند.
وی یادآور می شود: اعتبار مربوط به خرید وسایل کمک توانبخشی در فارس حداقل 5/3 میلیارد تومان است و پس از هر مرحله تخصیص این اعتبارات به فاصله 2 هفته طبق نظر کارشناسی به حساب معلولان متقاضی دارای شرایط واریز می گردد.
گودرزی می گوید: در مرحله اول و طی روزهای آینده، کمک هزینه 3 ماهه اخیر خرید وسایل بهداشتی معلولان ضایعه نخاعی استان به آنها داده می شود.
این مسئول بهزیستی فارس می افزاید: میزان کمک هزینه های یادشده برحسب نظر کارشناسی کمیته توانبخشی برای معلولان دارای شرایط خرید آن وسیله تعیین می شود به طوری که 80 تا 90 درصد قیمت های منابع رسمی که مورد تائید بهزیستی است به آنها پرداخت می شود.
کارشناس مسئول توانپزشکی بهزیستی فارس هم در این باره می گوید: تجهیزات توانبخشی پیش از این به صورت مناقصه ای خریداری می شد و قوانین مربوط به مناقصه دست ما را برای بالابردن کیفیت تجهیزات می بست و همین مسئله نارضایتی برخی مددجویان را به همراه داشت.
کریم ولی می افزاید: از امسال به منظور خرید وسایل توانبخشی، پول به حساب مددجویان واریز می شود تا خودشان تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند و امکانات با سرعت بیشتری به دست آنها برسد.
وی یادآور می شود: قبلا به دلیل برگزاری مناقصه و مراحل طولانی خرید، 4 تا 5 ماه پس از واریز اعتبارات، تجهیزات به دست ما برای توزیع بین مددجویان می رسید که با طرح جدید، زمینه خدمت رسانی بهتر می شود.
ولی می گوید: 49 هزار و 250 معلول جسمی- حرکتی، 16 هزار معلول بینایی و یکهزار و 700 ضایعه نخاعی در فارس از مردادماه امسال به طرح یادشده می پیوندند./ به نقل از خبر آنلاین

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
معلول ضایع نخاعی درحسرت 1397/11/4 - 18:35
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment کمک هزینه خریدتجهزات پزشکی کی واریز میشود ۰شمارابه خون شهیدان ۸سال دفاع مقدس قسم کمکون کنید
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *