شناسه خبر: 13509 منتشر شده در مورخ: 1397/3/20 ساعت: 12:52 گروه: اجتماعی  
نشست ویژه مجلس و سازمان بهزیستی برای رفع مشکل استخدام معلولان

نشست ویژه مجلس و سازمان بهزیستی برای رفع مشکل استخدام معلولان

عضو فراکسیون معلولان مجلس موانع موجود در مسیر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و عدم افزایش سهمیه استخدام این قشر در دستگاه‌های دولتی را برشمرد.

به گزارش ایران سپید  معصومه آقاپور علیشاهی در واکنش به اظهارنظر رئیس انجمن ندای معلولان ایران مبنی بر اینکه معلولان در رشته‌های فنی در مرحله آزمون پذیرفته می‌شوند اما در نهایت در بخش مصاحبه به راحتی رد می‌شوند گفت: هم‌اکنون باید شرایطی را برای تولیدکنندگان در بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم که بازار اشتغال در کشور فعال شود، چراکه با نابسامانی موجود در بخش تجارت و بین‌الملل حتی افراد شاغل هم از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات اقتصادی باعث شده که بخش خصوصی نتواند در شرایط کنونی دوام بیاورد و با وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری که در کشور داریم حتی افراد شاغل نیز با مشکلات متعددی مواجه شده‌اند.

وی در مورد دلایل عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: ما باید برای اجرای این قانون در گام اول در بازار اشتغال رونق ایجاد کنیم و بعد در هر رشته برای معلولان سهمیه تعیین کنیم، اما در شرایطی که رمقی برای تولیدکنندگان باقی نمانده است، منطقی نیست که از آنها بخواهیم تا برای این قشر هم سهمیه ویژه‌ای  در نظر بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در رابطه با تعیین سهمیه ۵ درصدی برای استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد: ما در مجلس در طی تصویب مفاد برنامه ششم توسعه استخدام در دستگاه‌های دولتی را به منظور چابک‌سازی بدنه دولت ممنوع اعلام کردیم، بنابراین با این شرایط چه راهی برای افزایش سهمیه معلولان وجود دارد؟

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: البته ما باید با رئیس سازمان بهزیستی نشستی در رابطه با راه‌های تشویق واحدهای صنفی ایجادکننده اشتغال در کشور برای استخدام معلولان داشته باشیم که در قالب تخفیف مالیاتی یا دریافت وام کم بهره ارائه شود تا به این وسیله بستری فراهم شود تا معلولان هم جذب بازار کار شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *