شناسه خبر: 13389 منتشر شده در مورخ: 1397/3/1 ساعت: 07:51 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 1 خرداد 1397

روزنامه سه شنبه 1 خرداد 1397

طبقی از سوره کوثر - اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان - از مشکلات عبور خواهیم کرد - کارمزدهای جدید به بانکها آمد - اپیدمی مسمومیت با قارچ - سفری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی «چهارگاه» - نتایج تیم ملی فوتبال نابینایان در بلژیک - سرنوشت مبهم «فریحا» - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 1 خرداد 1397

6 رمضان 1439

22 می 2018

سال بیست و دوم شماره 5859

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

طبقی از سوره کوثر 2

اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان 4

از مشکلات عبور خواهیم کرد 6

کارمزدهای جدید به بانکها آمد 8

اپیدمی مسمومیت با قارچ 9

سفری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی «چهارگاه» 11

نتایج تیم ملی فوتبال نابینایان در بلژیک 14

سرنوشت مبهم «فریحا» 16

اطلاعرسانی

 

........میعاد

* طبقی از سوره کوثر: یکی دیگر از معانی "وانحر" که در روایات اشاره شده، بالا بردن دستها به نشانه تسلیم در هر بار تکبیر گفتن نماز است که تجلی قربان کردن نفس در پیشگاه ربوبی است. چنانکه بیان شد، کوثر چشمه جوشان و بی انتهایی از فیوضات الهی و نعم بیکران و بی انقطاعی است که به پیامبر عطا شده است. پیامبر با نماز که پیوند با سرچشمه این فیوضات است، اتصال دائم خود را با آن منبع برقرار میسازد و با امر و"انحر" جریان آن را به سوی خلق برقرار مینماید. آن همه فداکاری و ایثار و بذل جان در مسیر حق از سوی نبی، تحقق امر "قربانی کردن" ایشان است. جریان عاشورا، صحنه ای از قربانی عظیم نبی است که کوثر بی انتهای آن تا ابد بر صحنه عالم جاریست و به رگ حقیقت خون رسانی میکند. به راستی که عاشورا، تجلی عظیمی از کوثر است. آنکه دشمنی همراه به بغض به نبی دارد و به تعبیر آیه "شانئک"، چه بهره ای از این فیوضات بی انتهای بخشیده شده به عالم از سوی رسول خواهد داشت و در این جریان جاوید چه نقشی ایفا خواهد کرد؟ براستی که او ابتر و بی دنباله است. کسی که نتواند خود را در این جریان بی انتها وارد سازد. سرمست چشمه جوشان معرفت نگردد تا چه اندازه مغبون است.

* به هدایت ما حریص است: فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلى آثارِهِمْ إِنْ لَمْ یُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدیثِ أَسَفاً (سوره کهف، آیه 6). خداوند به پیامبرش (ص) میفرماید: چه‌بسا اگر ایمان نیاورند، تو از شدت اندوه جان ببازی! اما چرا پیامبر (ص) در هدایت ما اینچنین حریص است؟ چون خودش شیرینیهای کمال را چشیده است. آن بزرگوار چون حقیقت وجود را به تمامی ادراک کرده است، حب حق هم در او بیشتر است. محب, تمام متعلقات محبوب را دوست دارد و نه فقط نسبت به مؤمنان، بلکه نسبت به کافران و محاربان هم دلسوز است. پس اگر هرچه عالمتر و عابدتر میشویم، از گنهکاران بیشتر بدمان میآید، اخلاق پیغمبری نداریم.

 

 

........ویژه

* اقدامات جدید نهضت سوادآموزی در اجرای قانون حمایت از معلولان: باقرزاده, معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی در زمینه اجرایی کردن قانون حمایت از معلولان گفت: سازمان نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهاد انقلابی و خدمت رسان اجتماعی اقدامات متنوعی را در ارائه خدمات به معلولان و افراد با نیاز ویژه انجام داده است. وی در خصوص پستهای مورد اشاره قانون برای بکارگیری معلولان، اعلام کرد: اکنون صد درصد پستهای تلفنخانه و ۵۰ درصد پست دفتری سازمان به همکاران با نیاز ویژه تخصیص یافته است. باقرزاده با اشاره به ضرورت مناسبسازی فضای فیزیکی ساختمان برای تسهیل عبور و مرور افراد با نیاز ویژه, تأکید کرد: ضروری است در اسرع وقت هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای ایجاد یک رمپ برای تسهیل ورود این افراد به منظور بهره مندی آنان از خدمات سازمان نهضت سوادآموزی صورت پذیرد. وی در انتهای سخنان خود اعلام کرد: البته باید اعلام کرد سازمان نهضت سوادآموزی علاوه بر پیاده سازی بندهای موجود در این مصوبه, اقدامات حمایتی متنوعی از قبیل تأکید بر آموزش افراد با نیاز ویژه و معلول و تولید کتابهای ویژه نابینایان برای بهره مندی آنان از خدمات سوادآموزی و تخصیص اعتبارات ویژه برای شناسایی و جذب معلولان جسمی و حرکتی بیسواد یک برنامه ضربتی از سه سال قبل شروع کرده و به دستاوردهای چشمگیری در این زمینه دست یافته است.

* معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از وجود ۲۲۰۰ واحد خدمات رسانی توانبخشی سازمان بهزیستی در کشور خبر داد که به سالمندان، معلولان و بیماران روانی حاد مزمن خدمات رسانی میکنند. نحوینژاد اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد مراکز بهزیستی غیر دولتی هستند. به گفته وی، بهزیستی این ظرفیت را دارد که چنانچه خیرین برای احداث مراکز توانبخشی آمادگی داشته باشند، کمکهای آنها را از طریق خرید خدمت جذب کند.

 

........سیاسی

* از مشکلات عبور خواهیم کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار صمیمی با خانواده دولت، گفت: به روزهای افتخارآفرینی خود در ایام حساس تاریخی غرور و افتخار میکنیم و از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

* وزیر امور خارجه گفت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته است و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.

* سردار «علی شادمانی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: بعضاً همچنان میشنویم که اروپاییها از حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب ا... در برابر رژیم صهیونیستی ناراحت هستند؛ خُب ما به آنها میگوییم که از این ناراحتی بمیرید؛ حمایت ما از حزب ا... برای مقابله با یک دولت غاصب نامشروع و در جهت تأمین امنیت مردم لبنان بوده است. * ابراهیم فیاض, استاد دانشگاه در تحلیل پیروز شدن ائتلاف مقتدی صدر در انتخابات پارلمانی عراق گفت: مقتدی صدر بعد از سقوط صدام میگفت «آیت ا... سیستانی ایرانی است و باید به ایران برگردد». به احتمال زیاد بعد از تشکیل پارلمان، او حمله به حوزه علمیه قم و آیت ا... سیستانی را دوباره آغاز میکند و پان عربیسم شیعی به دست او در عراق اوج میگیرد. * بر خلاف شایعه پراکنی روزهای اخیر غرب بخصوص آمریکا، چین تأکید کرده است که از منافع ایران حمایت میکند و همکاریها با تهران را در زمینه های مختلف بخصوص انرژی ادامه خواهد داد. * روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت: دونالد ترامپ, رئیس جمهوری آمریکا طرح خود موسوم به «معامله قرن» برای صلح میان فلسطینیان و یهودیان را ماه آینده اعلام میکند. * رویترز گزارش داد: آمریکا امیدوار است از علائق مشترکی که در ماههای اخیر با شرکای اروپایی ایجاد شده برای پرداختن به برنامه هسته ای و موشکی و نقش ایران در منطقه استفاده کند.

........اجتماعی

* کارمزدهای جدید به بانکها آمد: در جریان اعمال کارمزدهای جدید در برخی خدمات بانکی، به تازگی دریافت کارمزد از تراکنشهای اینترنتی نیز در برخی بانکها اجرایی شده است. از جمله آن میتوان به تراکنشهای مبتنی بر کارت به کارت خود بانک، کارت به حساب، پرداخت قبض، خرید شارژ یا اعلام مانده اشاره کرد. در ادامه نیز در روزهای اخیر خدمات دریافتی از تراکنشهای اینترنتی شامل کارمزد شده است، در حالی که تا پیش از این هزینه ای بابت آن دریافت نمیشد.

* مدیر کل دامپزشکی استان تهران: فروش دل و جگر ۷۲۰ هزار تومانی مجوز بهداشتی ندارد، تعزیرات برخورد کند. سازمان دامپزشکی مجوز بهداشتی برای فروش گوشت لاکچری با برند جی‌اند جی صادر نکرده است. در صورتی که سایت اینترنتی یا هر فروشگاه دیگری ادعایی در این ارتباط دارد، کذب است و سازمان تعزیرات باید نظارت و اقدام کند.

........بهداشت و سلامت

* اپیدمی مسمومیت با قارچ: رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: استفاده از قارچ سمی میتواند کشنده باشد؛ به همین دلیل مردم نباید از قارچهایی که در طبیعت رشد میکنند استفاده کنند. دکتر میرزای رزاز با اشاره به بروز مسمومیتهای اخیری که به دلیل استفاده از قارچهای وحشی رخ داده است، افزود: قارچهای سمی از روی ظاهر  قابل شناسایی نیستند. بر همین اساس همه قارچها از نظر ما سمی هستند که این موضوع نیز در آزمایشگاه ثابت میشود. وی ادامه داد: قارچهایی که بسته بندی مطمئنی دارند و تولید کننده آنها نیز از سازمانهای مربوطه مانند جهاد کشاورزی مجوز دارند، مورد تأیید هستند. این کارشناس تغذیه افزود: یکی از دلایل شیوع این مسمومیتها، سهل انگاری مصرف کنندگان است؛ آنها در ساعات اولیه مسمومیت که نشانه های تهوع، اسهال و استفراغ بروز کرده است، به مرکز درمانی مراجعه نکردند. این در حالیست که این مشکل ظرف چند ساعت پیشرفت میکند و ارگانهایی مانند کبد درگیر میشوند. زرد شدن سفیدی چشم بعد از بروز نشانه های اولیه مسمومیت مانند تهوع، استفراغ و اسهال نشان میدهد که کبد فرد دچار اختلال شده است؛ به همین دلیل بیمار باید در دقایق اولیه بعد از استفاده از این قارچها به مرکز درمانی مراجعه کند. 

* 10 درصد ایرانیان کارت اهدای عضو دارند: مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شایعترین علت مرگ مغزی در کشور تصادفات است، گفت: سالانه حدود ۴ هزار مورد مرگ مغزی در کشور رخ میدهد که قابلیت اهدای عضو دارند، ولی تنها یک هزار مورد از آنها, یعنی حدود ۲۵ درصد اهدای عضو میکنند. یعنی حدود ۷۵ درصد اعضای با قابلیت اهدای عضو بدون استفاده به زیر خاک میرود. دکتر فرحناز صادقبیگی افزود: تا کنون حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور کارت اهدای عضو دریافت کرده اند که هدف افزایش این آمار به حد اقل ۴۰ درصد است.

........آهنگ و درنگ

* سفری در میان دستگاههای موسیقی ایرانی «چهارگاه»: مطابق آنچه در شماره پیش وعده دادیم، به گشت و گذارمان در میان گوشه های گوشنواز دستگاه چهارگاه ادامه میدهیم و سعی میکنیم با بررسی ظرافتهای این دستگاه موسیقی ملی ایران، به شناختی دقیقتر از مختصات آن برسیم. آواز چهارگاه نمونه جامع و کاملی از تمام حالات و صفات موسیقی ملی ماست. چرا که درآمد آن مانند ماهور، موقر و متین است و شادی و خرمی خاصی دارد. در ضمن آواز زابل در همه دستگاهها و در اینجا حزن و اندوه درونی در آواز ما دارد. آوازی نصیحتگر، تجربه آموز و توانا مانند همایون دارد و آواز مویه و منصوری غم انگیز و حزین است. پس این دستگاه نیز به دلیل کمال خود هم گریه و زاری میکند و هم شادی میآفریند و گاهی مسرور و شادمان است و گاهی نیز غم انگیز و دلشکسته و با توشه ای از متانت و وقار عارفانه شرقی.

اما روی هم رفته چهارگاه را میتوان دستگاهی محسوب کرد که مانند پیری فرزانه دارای روحی بلند و عرفانی است و احساسات عالی انسانی را در کنار خصایص و محسنات انسانی صبور و شکیبا داراست. از ناکامیها و نا امیدیها اشک غم میریزد و در شادیها و خوشیها اشک شوق و سرور. این دستگاه، بهترین گزینه برای ساخت قطعات و تصانیف ملی میهنی و حماسی است؛ به طوری که به زیبایی میتواند حالت شوق و افتخار وصف ناپذیری را در شنونده به وجود آورد. دستگاه چهارگاه ضمن دارا بودن شخصیت مستقل از بعضی جهات به دستگاه سه گاه شبیه است. نتهای «ر کرن» و «لا کرن» مشخصه اصلی این دستگاه است. همانطور که پیشتر هم توضیح داده شده، بعضی نتها در برخی گامهای موسیقی ایرانی، بر خلاف آنچه در موسیقی اروپایی مرسوم است، به جای فواصل نیم پرده و یک پرده، از فواصل یک چهارم پرده ای برخوردارند که از اصطلاح «کرن» برای نشان دادن آنها استفاده میکنند. بدیهی است با جا به جایی فواصل میتوان این نتها را تغییر داد. گوشه «مخالف» اوج این دستگاه بهشمار میآید. دستگاه چهارگاه در بین پاره ای از قدما به «دستگاه ملوک و سلاطین» نیز شهرت داشته است. دلیل این نامگذاری شاید به حالت رزمی و در عین حال فرح انگیز چهارگاه ارتباط داشته باشد. به لحاظ حسشناسی مطابق نظر استاد مجید کیانی «چهارگاه» برآمدن آفتاب، سرآغاز زندگی، تابش نور، دیدن و شناختن و معرفت است. (منظور مقام معرفت در وادیهای هفت گانه عرفان است.) از گوشه های اصلی این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد: درآمد، بدر، پیش زنگوله و زنگوله، زابل، حصار، مخالف، مغلوب، ساز بانک، حدی، پهلوی و منصوری. همانطور که گفتیم، آثار شناخته شده بسیاری در موسیقی ایرانی بر مبنای دستگاه چهارگاه ساخته شده اند که حتی شنوندگان غیر حرفه ای هم میتوانند با سر سوزن شناختی که از این دستگاه به دست میآورند، آن نمونه ها را به خاطر بیاورند. «دخترک ژولیده» و «رنگ مبارک باد» از جمله آثاری است که در چهارگاه ساخته شده اند.

........ورزشی

* نتایج تیم ملی فوتبال نابینایان در بلژیک: تیم ملی فوتبال پنج نفره که این روزها در تورنمنت بین المللی بلژیک به سر میبرد، در دیدار نخست خود با درخشش بازیکنان استان فارس، بلژیک را شکست داد. تیم پنج نفره نابینایان کشورمان با نتیجه پرگل 6 بر 1 میزبان رقابتها را از پیش رو برداشت. در این مسابقه، بازیکنان شیرازی تیم ملی, یعنی رسول باصری و حجت مزارعی هر کدام به ترتیب سه و دو گل و حسین رجبپور یک گل به ثمر رساندند. تیم ایران در دومین مسابقه خود به مصاف آلمان رفت و با نتیجه 7 بر 1 این تیم را شکست داد. تیم ایران که در سومین دیدار به مصاف ژاپن خواهد رفت، خود را برای حضور در جام جهانی که از ۱۷ خرداد به میزبانی مادرید اسپانیا برگزار میشود، آماده میکند.

* لیونل مسی فاتح کفش طلای اروپا شد: لیونل مسی، ستاره بارسلونا، با 34 گلی که در رقابتهای این فصل لالیگا به ثمر رساند، برای پنجمین بار برنده جایزه کفش طلای اروپا شد. مسی با این 34 گل، در جدول کفش طلا با 68 امتیاز در صدر قرار گرفت. محمد صلاح و هری کین به ترتیب با 32 و 30 گل (64 و 60 امتیاز)، در رتبه های بعدی جای گرفتند. مسی همچنین برای هفتمین فصل در 9 سال اخیر، توانست از مرز 30 گل در لالیگا عبور کند.

* احتمال پایان کار آبراموویچ در چلسی: بر خلاف همیشه، رومن آبراموویچ مالک چلسی در فینال جام حذفی، در جایگاه ویژه استادیوم ومبلی حاضر نبود و اخبار حاکی از عدم تمایل دولت انگلستان به تمدید ویزای سیزدهمین مرد ثروتمند این کشور است. ویزای اقامت مالک روس آبیهای لندن ماه پیش به پایان رسیده و هنوز تصمیمی در خصوص تمدید آن گرفته نشده است و به همین دلیل آبراموویچ در این مدت قادر به ورود به کشور انگلیس نبوده است.

اگر این اتفاق رخ دهد، ممکن است سرمایه گذاری او در باشگاه چلسی نیز به شکل معلق درآمده و شرایط آینده این تیم در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

........حوادث

* سرنوشت مبهم «فریحا»: «فریحا» دختر یک سال و نیمه ای که 4 ماه است از مادرش جدا شده، به بیماری «اچ یو اس» مبتلا است و مدت زیادی برای درمان در یکی از بیمارستانهای کرج و تهران بستری بود. حال «فریحا» تعریفی نداشت و مادرش برای اینکه بتواند دخترش را درمان کند به هر آب و آتشی زد. به‌هر جایی که فکرش را بکنید مراجعه کرد، بلکه بتواند راهی برای درمان کودکش پیدا کند؛ تا اینکه سر و کله یک زوج به اصطلاح خیر در زندگی آنها پیدا شد، از‌ آنجا همه چیز تغییر کرد. آن طور که مادر فریحا میگوید, یک ارتباط خوبی بین پدر فریحا و این زوج شکل میگیرد، این زوج هم به بهانه‌ اینکه میخواهند به آنها کمک کنند یک شماره حساب در پیج اینستاگرام خود قرار میدهند و شروع میکنند پول جمع کردن برای درمان فریحا؛ بی آنکه بدانند این درمان چطور و در کجا ممکن است و بدون آنکه بخواهند مسئولیت این کار را خود بپذیرند. فقط برای اینکه اعلام کنند ما میخواهیم کار خیری انجام دهیم پولهای مردم را بیهدف به این حساب سرازیر میکنند. آن طور که مادر فریحا روایت میکند، این حساب به نام مادر همسرش بود. میگوید حتی من گفتم پولها باید به یک حساب دیگر واریز شود, اما کسی به حرف من گوش نداد و پول را به حساب مادربزرگ فریحا واریز کردند، صدای من هم در این بین به جایی نرسید. مادر فریحا: با اینکه با همسرم اختلاف داشتم و پیشبینی میکردم که ممکن است مشکلاتی در پی داشته باشد, اما باز هم به خاطر درمان فریحا سکوت کردم، البته تلاش من هم برای جا به جایی این حساب بیفایده بود؛ آن زوج به اصطلاح خیر هم اصرار داشتند که همسر من انسان خوبی است و چندین بار این مطلب را در ویدیوهای پیج خود اعلام کرده بودند، مردم هم بر همین اساس اعتماد کردند و به خیال اینکه قرار است فریحا درمان شود شروع کردن به پول واریز کردن. من هم تحت تأثیر دیگران قبول کردم که این پول برای درمان فریحا جمع شود و چون تمام فکرم درمان او بود دیگر به چیزی فکر نمیکردم. یک روز همسرم به من گفت که به خانه مادرم بروم و با خانواده ام خداحافظی کنم؛ او گفت که قرار است پاسپورت بگیریم و همین روزها برای درمان فریحا به ترکیه برویم. من هم که حرفهایش را باور کرده بودم, به خانه مادرم رفتم و کارهای نیمه‌ تمامم را انجام دادم و بعد از ظهر وقتی به خانه برگشتم, همه جا بهم ریخته بود و... از همسر و دخترم هم هیچ اثری در کار نبود؛ تنها یک نامه روی میز که در آن نوشته شده بود: وقتی این نامه را میخوانی ما کیلومترها از اینجا دور شده ایم. انگار خواب میدیدم، دنیا دور سرم میچرخید، اصلاً نمیفهمیدم و نمیدانستم چه کاری باید انجام دهم، به خیابان رفتم با اشک و فریاد نامه را به هر رهگذری نشان دادم که دخترم را برایم پیدا کنید، دخترم پاره تنم یک دفعه از من جدا شده بود. اشکهایش را پاک میکند و با بغض ادامه میدهد: پس از آن به خانه مادرشوهرم رفتم, آنها هم با بیتفاوتی با من برخورد کردند، انگار که از همه چیز باخبر باشند و نخواهند مرا در جریان بگذارند، هیچ کدامشان جواب درستی به من ندادند. تنها خبری که توانستم بگیرم این بود که با یکی از اقوام نزدیکش پولهایی که مردم و خیران برای درمان فریحا داده بودند را برداشته و رفته. از آن روز 4 ماه میگذرد و من هیچ خبری از دخترم ندارم، نه تماسی، نه آدرسی، نه خبر و هیچ پیغامی، تنها از یکی از دوستان همسرم شنیدم که به وسیله بیماری بچه درخواست اقامت یا پناهندگی داده است و میخواهد از این طریق به یکی از کشورهای اروپایی برود. خواستم شکایت کنم, اما فایده ای نداشت. گفتند پدر بچه است و حتماً فریحا را برای درمان برده، باز هم کسی جواب درستی به من نداد، پاسپورت هم ندارم که بتوانم دنبال دخترم بگردم. مادر فریحا باز هم گریه میکند و میگوید: از آن به بعد چندین بار هم با آن زوج خیر تماس گرفتم, ولی تنها جوابی که دادند این بود که به ما ربطی ندارد. از آنها هم درخواست کمک کردم, ولی جوابهای درستی نشنیدم.

 

.......اطلاع رسانی

* مرکز گویای آینور خدمات زیر را ارائه میدهد: 1- ضبط کتب در تمام سطوح 2- برگزاری کلاسهای آموزش کامپیوتر و گوشیهای اندروید و نوکیا 3- فروش عصای EMC 4- تایپ کتب و جزوات و تبدیل آنها به WORD 5- ترجمه متون انگلیسی و فارسی 6- برگزاری کلاسهای حافظ خوانی و حافظ پژوهی. شماره های تماس: 09361659773-02133072978

* به اطلاع کلیه نابینایان و کمبینایان استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی میرساند: بخش نابینایان کتابخانه حاج ملا هادی سبزواری آماده ارائه خدماتی نظیر ارسال کتاب گویا و بریل و... به تمامی مناطق این استانها در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن 09158726180-05144457420 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *