شناسه خبر: 1337 منتشر شده در مورخ: 1392/9/17 ساعت: 14:16 گروه: اجتماعی  
واگذاری 25 هزار واحد مسکن معلولان در کشور

واگذاری 25 هزار واحد مسکن معلولان در کشور

رئیس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی مرکز راهبری و هدایت مرکزی اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: این مرکز در 480 نقطه کشور که دارای مرکز بهزیستی و اورژانس اجتماعی هستند در آینده نزدیک را‌‌ه‌اندازی می‌شود.

همایون هاشمی،  16 آذر در جمع اصحاب رسانه در بیرجند اظهار داشت: خیران یکی از بازوهای توانمند سازمان بهزیستی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه دنیا دار قرار نیست، ادامه داد: به حسب ظرفیت‌هایی که خداوند به بنده خویش عطا کرده است اثرات و کارکردهای وی ماندگار می‌ماند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ابراز داشت: اثرات برجای مانده آنقدر بزرگ، معنوی و جاودانه است که به آن باقیات صالحات گفته می‌شود.

هاشمی گفت: در این راستا با توجه به نیاز روز مددجویان و در نهایت ایجاد رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی با تدابیری که اتخاذ کرده به سمت تخصصی و هوشمند شدن در حال حرکت است.

این مسئول افزود: امروزه با آسیب‌ها و نیازهای اساسی مواجه شده‌ایم و دولت به تنهایی قادر به انجام آن نیست و نیاز به مساعدت مردم, خیران و مسئولان احساس می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز راهبری و هدایت مرکزی اورژانس اجتماعی یادآور شد: این مرکز در 480 نقطه کشور که دارای مرکز بهزیستی و اورژانس اجتماعی هستند در آینده نزدیک راه‌اندازی شده و به صورت آنلاین بازخوردها را از این مراکز دریافت می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور متذکر شد: سازمان بهزیستی به منظور نگهداری و حمایت از مددجویان با رویکرد ترویج مراکز روزانه و حداقل توسعه مراکز شبانه روزی برای مددجویانی که امکان حضور در کانون گرم خانواده را ندارند برنامه‌ریزی می‌کند.

هاشمی متذکر شد: نرخ معلولیت در کشور نسبت به میانگین جهانی در یک نرم هم سطح ارزیابی شده است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان بهزیستی به منظور کاهش این نرخ، اولویت را به پیشگیری از معلولیت‌های اکتسابی و مادرزادی و سپس خدمت رسانی به معلولان قرار داده است.

وی همچنین در ارتباط با مسکن مددجویان بهزیستی عنوان کرد: تا پایان سال جاری 25 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مددجویان سازمان بهزیستی به افراد زیرپوشش بهزیستی تحویل داده می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 16 هزار واحد مسکن طرح نهضت مددجویان به آنها واگذار شده است که 4 هزار و 300 واحد طی رصد 100روزه دولت جدید بوده است.

اعطاء بن غیر نقدی دولت به 4 میلیون و 500 مددجو در سطح کشور

هاشمی با اشاره به توزیع بن غیرنقدی به اقشار نیازمند خاطرنشان کرد: اعطاء بن غیر نقدی به اقشار نیازمند طی دو نوبت به آنها داده می‌شود و 4 میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط این بن معرفی شده‌اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *