شناسه خبر: 1323 منتشر شده در مورخ: 1392/9/17 ساعت: 12:25 گروه: مشاوره  
مراقبت های ویژه گیاهان در مسافرت ها

مراقبت های ویژه گیاهان در مسافرت ها

آبیاری یکی از نکاتی است که باعث رشد و البته تازگی گیاهان می شود. برخی گیاهان اگر برای مدتی حتی کوتاه آبیاری نشوند از دست رفته و پژمرده خواهند شد. به همین علت است که هنگام ترک خانه و رفتن به مسافرت باید راهی برای آبیاری به آن ها پیدا کنید.

هر ساله هنگام تعطیلات و مسافرت ها خانواده هایی که در فضای داخل خانه شان تعدادی گیاه آپارتمانی را پرورش می دهند، همواره دل نگران آبیاری آنها می شوند. برخی مسئولیت آبیاری را به همسایه و یا فامیل خود می سپارند ولی بعضی دیگر که چنین امکانی را ندارند، به هنگام برگشتن با گیاهان پژمرده رو به رو می شوند. در صورتی که می توانند با به کارگیری یکی از چند راهکار زیر با خیالی آسوده به سفر بروند.

** ابتدا قبل از آنکه به فکر آبیاری باشید محل و میزان نور هر کدام از گل ها را درست کنید. برخی از گیاهان با لامپ هم رشد می کنند اما در صورت رفتن به مسافرت کسی لامپ را روشن کند از این رو حتما محل درست گیاهان را از نظر نور دهی اماده کنید.

** گلدان ها را کف حمام یا آشپزخانه بچینید و سطلی حاوی آب را در کنار هر گلدان و در سطحی بالاتر از آن قرار دهید. پارچه ای نخی به اندازه یک متر یا بیشتر و به عرض حدود پنج سانتی متر آماده کنید و یک سر آن را از کنار گلدان به داخل خاک فرو کنید سردیگر را در سطل پر از آب قراردهید. به این ترتیب دستمال پارچه ای همواره آب را به خود جذب می کند و آب کم کم به داخل خاک گلدان منتقل می شود.

** در داخل وان حمام یا در یک لگن بزرگ، کمی آب بریزید و چند آجر در کف آن و در داخل آب قرار دهید. سپس گلدان ها را بر روی آجرها بچینید. توجه داشته باشید، گلدان ها به طور مستقیم درون آب قرار نگیرند و در ضمن در کف هر یک از گلدان ها نیز حداقل چند سوراخ وجود داشته باشد.

** یک تکه حوله یا پتوی کوچک مستعمل را در کف وان یا لگن بزرگ قرار دهید. داخل وان یا لگن را به ارتفاع دو الی سه سانتی متر آب بریزید. گلدان ها را بر روی حوله یا پتوی مرطوب قرار دهید یا آن که نیمی از یک تکه حوله بزرگ را درون لگن و یا سینی بزرگی قرار داده و گلدان ها را روی آن بچینید. سر دیگر حوله را در داخل ظرف گود دیگری که با آب پر شده است بگذارید. توجه داشته باشید ظرف دوم باید در سطحی بالاتر از ظرف اول قرارگیرد. در ضمن اندازه ظروف را با توجه به ابعاد گلدان ها و گیاه درونشان انتخاب کنید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *