شناسه خبر: 13098 منتشر شده در مورخ: 1396/12/22 ساعت: 11:13 گروه: اجتماعی  
افتتاح اولین سامانه فروشگاهی ویژه نابینایان

افتتاح اولین سامانه فروشگاهی ویژه نابینایان

عصر روز یکشنبه 20 اسفند ماه, با حضور مسئولان شهری و جمعی از نابینایان, سامانه فروشگاهی شهروند, ویژه نابینایان در شعبه بیهقی فروشگاه های زنجیره ای شهروند افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید  به گزارش ایران سپید, این سامانه از سوی شرکت دانش بنیان «پکتوس» و با همکاری انجمن نابینایان ایران طراحی و آماده بهره برداری شد. بر اساس توضیحات سعید صادقپور, مدیر عامل شرکت پکتوس, شهروندان نابینای متقاضی خرید از شعبه بیهقی فروشگاه شهروند, به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری (برجسته نگار بریل و سامانه گویا), کالا های مورد نظرشان را انتخاب کرده و پرینتی از درخواست خریدشان را به متصدیان امر ارائه می دهند تا کالا های درخواستیشان تهیه شده و در اختیارشان قرار بگیرد.

این نکته را مسعود سریع القلم, مدیر عامل شهروند هم در حاشیه این برنامه, در گفت و گو با ایران سپید مؤکداً مطرح کرد و اظهار داشت:  «دوستان نابینا به محض ارائه پرینت کالا های مد نظرشان به متصدی سامانه, منتظر می مانند تا پرسنل کالا های درخواستیشان را جمعآوری کنند و بعد از چیدن در بسته های مخصوص کالا, در انجام امور پرداخت همراهیشان می کنند و بسته کالا ها را تحویلشان می دهند.» سریع القلم درباره معیار های انتخاب این شعبه از شهروند برای راه اندازی سامانه فروشگاهی ویژه نابینایان اظهار داشت: «دسترسی آسان برای شهروندان و همچنین تنوع کالا.

نزدیک به 42 هزار قلم کالا در مساحتی بین 8 تا 10 هزار متر مربع عرضه می شود که امتیاز بزرگیست؛ ضمن این که شعبه بیهقی دارای پارکینگ است.» سریع القلم درباره موضوع رفت و آمد نابینایان به شعبه بیهقی نیز گفت: «خوشبختانه این شعبه در کنار پارکسوار بیهقی در میدان آرژانتین واقع شده و شهروند نابینا به محض پیاده شدن از اتوبوس به راحتی می تواند خود را به فروشگاه برساند.»

مدیر عامل شهروند ارائه تسهیلات و خدمات شهری برای نابینایان را یکی از وظایف ذاتی شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: «در پیوست های فرهنگی و اجتماعی, ارائه تسهیلات و خدمات شهری به معلولان, از جمله نابینایان, یکی از وظایف ذاتی شهرداریست. شعبه بیهقی به عنوان اولین فروشگاه در مجموعه شهروند افتتاح شده, به عنوان پایلوت در این طرح در نظر گرفته شده؛ قطعاً افزایش مراجعات از سوی شهروندان نابینا, این سامانه در شعب دیگر شهروند در راه اندازی خواهد شد.» بر پایه این گزارش, حسین نحوینژاد, معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در گفت و گو با ایران سپید, این خدمت شهروند را کاری بزرگ عنوان کرد.

وی در خصوص ایجاد بستر های مشارکتی بین سازمانی میان بهزیستی و مجموعه ای مثل شهروند اظهار داشت: «می دانید که امکانات بسیار محدود است و باید با مدیریت صحیح این امکانات را به جایی برسانیم که در مشارکت های بین دستگاهی و بین بخشی, حد اکثر تعامل و کارآمدی را داشته باشیم.» وی با اشاره به فعالیت های جزیره ای که در فعالیت های نهاد ها و سازمان های مختلف دیده می شود, اظهار داشت: «متأسفانه بخشی از انرژی ما مصروف رقابت های بی حاصل می شود یا در مواردی نگاه های جزیره ای اعمال می شود.

من امروز خیلی خوشحالم, چون می بینم شهرداری به عنوان متولی خدمات شهری به جایی رسیده که معلولان هم جزوی از شهروندان جامعه هستند و باید مثل دیگر شهروندان از خدمات ارائه شده بهره مند شوند. سازمان بهزیستی هم با وجودی که یک سازمان رفاهی و مطالبه گر حقوق معلولان است, قطعاً باید در موارد اجرایی در کنار دیگر سازمان ها باشد و با آن ها همکاری کند.

خوشبختانه کانون معلولان و سالمندان تهران از سوی شهرداری راه اندازی شده و دوستان ما در شهرداری قطعاً می توانند تعاملات خوبی با تشکل ها, مراکز روزانه سالمندی و مراکز روزانه معلولان ما داشته باشند. خود من 10 سال است که افتخار عضویت در شورای راهبردی معلولان شهرداری را به عنوان یک شهروند دارم.»

شهروند
شهروند
شهروند
شهروند
شهروند
شهزوند
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *