شناسه خبر: 13090 منتشر شده در مورخ: 1396/12/21 ساعت: 13:24 گروه: بهداشت و سلامت  
بودجه پزشک خانواده نیازمند توجه بیشتر

بودجه پزشک خانواده نیازمند توجه بیشتر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از افزایش پیدا نکردن بودجه پزشک خانواده هشدار داد: بودجه پزشک خانواده افزایش پیدا نکند، مسئولان باید منتظر شکست طرح تحول سلامت باشند.

به نقل از سلامت آن لاین: دکتر سیامک مره صدق من کاملا به مسئولان وزارت بهداشت حق می دهم که از افزایش پیدا نکردن بودجه پزشک خانواده مکدر باشند. اجرای این طرح در چند سال اول هزینه بر است، اما با کمی سعه صدر و در میان مدت موجب کاهش هزینه ها می شود.

وی با  تاکید بر این که پزشک خانواده یکی از ارکان مهم طرح تحول سلامت است، اظهار کرد: این که تصور شود بودجه طرحی که مربوط به سلامت مردم است، افزایش پیدا نکند، اتفاق خاصی نمی افتد، بسیار غلط است. هر بخشی از طرح تحول سلامت ناقص بماند، کل طرح را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد

نماینده کلیمیان در مجلس بیان کرد: در رابطه با افزایش بودجه پزشک خانواده، جلسات و رایزنی ها متعددی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، اما سازمان با بالابردن بودجه موافقت نکرد و هم اکنون یکی از نگرانی های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این مساله است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از برخی بی توجهی ها به امر سلامت گفت: گاهی مصوبه ای در صحن علنی مجلس برای پرداخت منابع تصویب می شود، اما برخی معاونت ها از پرداخت آن خودداری می کنند. با این حال کمیسیون بهداشت و درمان همچنان تلاش خواهد کرد تا بنحوی بودجه پزشک خانواده را افزایش دهد.

   

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *