شناسه خبر: 13060 منتشر شده در مورخ: 1396/12/16 ساعت: 09:13 گروه: اجتماعی  
گروکشی از پروژه مسکن مهر معلولان هشتگرد
مدیرعامل تعاونی مسکن معلولان عنوان کرد

گروکشی از پروژه مسکن مهر معلولان هشتگرد

پروژه ۵۶۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد که ۱۰۰ واحد آن در دهه فجر به شکل تقریبا نمایشی افتتاح شد، هنوز درگیر پاسکاری‌های اداری برای دریافت وام ۴۰ میلیون تومانی است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، ۱۸ بهمن ماه سال جاری به مناسبت دهه فجر ۱۰۰ واحد از پروژه پرماجرای ۵۶۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد که حدود ۱۰ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد افتتاح شد. اما به دلیل نبود بودجه برای خدمات روبنایی از جمله آسفالت محوطه و معابر و نیز عدم افزایش تسهیلات به ۴۰ میلیون تومان، واحدهای افتتاحی غیر قابل سکونت هستند و تکمیل سایر واحدها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این در حالی است که قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی را منوط به تعیین تکلیف پروژه ۴۶۰ واحدی کرده است؛ در حالی که به گفته‌ی مدیرعامل تعاونی مسکن معلولان، این دو پروژه از نظر قانونی هیچ ربطی به هم ندارند و مجزا شده‌اند.

داوود نیاکان مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران می‌گوید: با توجه به نبود فرآیند مشخص اداری در شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، تعیین وضعیت پروژه‌ی ۴۶۰ واحدی برای تبدیل به خودمالکی، پس از حدود هشت ماه تلاش و رایزنی با شرکت عمران هشتگرد، لاینحل باقی مانده است؛ هرچند قرارداد پروژه‌های ۵۶۰ و ۴۶۰ واحدی بین سال‌های ۹۳ تا ۹۵ در طی پروسه دو ساله از هم مجزا شده و بنابراین استدلال قائم‌مقام وزیر برای مشروط کردن وام ۵۶۰ واحدی به تعیین تکلیف پروژه ۴۶۰ واحدی که توسط خانم کرمانشاهی معاون بانک مسکن به ما اعلام شده نوعی گروکشی محسوب می‌شود؛ چرا که این دو پروژه از نظر حقوقی هیچ ارتباطی به هم ندارند.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان در سال گذشته خاطرنشان کرد: بیش از یک سال از متمم ۴۰ میلیون تومانی می‌گذرد اما معلولان که باید در اولویت چنین ابزارهای تقویتی باشند مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران تاکید کرد: این روزها که قیمت مصالح ساختمانی در حال افزایش است، ما به شدت نگران هزینه‌هایی هستیم که بر اثر هدررفت زمان به ما تحمیل خواهد شد. با قیمت‌های فعلی هزینه هر واحد حدود ۶۵ میلیون تومان می‌شود. ۲۰ میلیون تومان از طریق آورده متقاضیان و کمک بهزیستی تامین شده است ۳۰ میلیون تومان هم وام پرداخت شده، بهزیستی هم قول داده که مجددا ۲ میلیون تومان بپردازد. یعنی اگر تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی دست ما را نگیرد هر متقاضی باید حدود ۱۳ میلیون تومان نقدا پرداخت کند که با توجه به توان پایین افراد دارای معلولیت، پرداخت این رقم از عهده‌ی آنها خارج است.

نیاکان این را هم گفت که فشارهای زیادی از سوی متقاضیان به تعاونی مسکن برای تجمع مقابل وزارت راه و شهرسازی وارد می‌شود که اگر فکر عاجلی برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی نشود تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران نمی‌تواند در مقابل این اعتراض‌های به‌حق مقاومت کند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *