شناسه خبر: 13043 منتشر شده در مورخ: 1396/12/14 ساعت: 08:51 گروه: اجتماعی  
واریز یارانه معوقه مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی
محسنی بندپی خبر داد

واریز یارانه معوقه مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از واریز یارانه معوقه مراکز توانبخشی تحت پوشش این سازمان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران محسنی بندپی گفت: در بازدیدی که دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از مراکز نگهداری معلولان بالای 15 سال داشت در نهایت با پیگیری و کمک‌های ایشان، یارانه ماه‌های آذر، دی و بهمن ماه سازمان بهزیستی به مراکز توانبخشی کشور که رقم آن به ازای هر ماه حدود 70 میلیارد تومان بود پرداخت شد.

به‌گفته محسنی بندپی یارانه 90 درصد از مراکز توانبخشی کشور به‌حساب آنها واریز شده و تنها یارانه اسفند ماه باقی مانده است.
وی در خصوص علت تأخیر واریز این یارانه افزود: ما در گذشته یارانه مراکز توانبخشی را بدون تأخیر واریز می‌کردیم اما در نیمه دوم امسال به‌علت عدم نقدینگی خزانه یارانه آنها با تأخیر روبه‌رو شد. به‌همین خاطر دکتر نوبخت طی نامه‌ای به خزانه کشور دستور داد تا یارانه اسفند ماه، مستمری، عیدی و یارانه مددجویان این سازمان در اسرع وقت به حساب آنها واریز شود بنابراین قرار است 140 میلیارد تومان دیگررا برای موارد فوق به سازمان پرداخت کنند.
محسنی بندپی با اشاره به رشد هر ساله یارانه این مراکز گفت: در حال حاضر ما بر اساس یارانه سال گذشته به این مراکز اعتبار می‌دهیم اما طبق مصوبه دولت قرار است مابه‌التفاوت این بودجه به‌طور جداگانه به آنها پرداخت شود.
او با اشاره به اینکه هم‌اکنون افزایش 10 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در دولت مصوب شده و از سال آینده اجرایی می‌شود، بیان کرد: با وجود واریز این هزینه‌ها هنوز تعداد زیادی از این مراکز دچار مشکلات مالی هستند. بر همین اساس ما پیشنهاد پرداخت قیمت تمام شده هزینه‌های مراکز توانبخشی را ارائه کردیم.
او افزود: در حال حاضر سازمان بهزیستی 60 درصد هزینه‌های این مراکز را پرداخت می‌کند و تعداد زیادی از خیرین نیز به‌طور داوطلبانه کمک‌هایی را به این مراکز ارائه می‌کنند.
 
پایان
 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *