شناسه خبر: 13024 منتشر شده در مورخ: 1396/12/12 ساعت: 08:46 گروه: دانش و فن آوری  
آشنایی با منتقد نابینای سینما

آشنایی با منتقد نابینای سینما

آنهایی که اولین بار است او را میبینند از خود میپرسند چگونه این کار را انجام میدهد؟ آنهایی که او را میشناسند از خود میپرسند او غیر از این دیگر چه کارهایی کرده است؟

به گزارش ایران سپید آنهایی که اولین بار است او را میبینند از خود میپرسند چگونه این کار را انجام میدهد؟ آنهایی که او را میشناسند از خود میپرسند او غیر از این دیگر چه کارهایی کرده است؟ و آنهایی که او را خیلی خوب میشناسند منتظرند ببینند او دیگر چه کارهایی خواهد کرد؟ اما همه آنها که با این همسر، پدر، دانشآموخته دانشگاه و منتقد مشهور سینما مواجه میشوند در این نکته اتفاق نظر دارند که Jay Forry مظهر تلفیق استعداد، دانش و اراده به حساب میآید. او که هم اکنون ۵۷ سال دارد از سالهای آغازین زندگی با دیابت دست و پنجه نرم کرده است در یک خانواده روستایی در پنسیلوانیای آمریکا به دنیا آمد. بزرگترین فرزند خانواده بود و پس از پایان دبیرستان در کارگاه نجاری پدرش مشغول به کار شد. 10 سالی را به نجاری اشتغال داشت تا این که در سن 27 سالگی دیابت باعث شد بیناییش را به طور کامل از دست بدهد. او که در هنگام نابینا شدنش یک سالی میشد که ازدواج کرده بود و به تازگی صاحب فرزندی هم شده بود به گفته خودش هیچ شکلی از عصبانیت، نا امیدی یا عدم پذیرش نابینایی را تجربه نکرده است. Forry علت این امر را حمایت بیدریغ خانواده اش از خود میداند. او با راهنمایی یکی از مشاوران توانبخشی خود تصمیم گرفت در کالج PHCC ثبتنام کند. او میگوید: من اولین نابینایی بودم که در این کالج نامنویسی کردم. همکلاسیها و مسئولین دانشگاه کمکهای زیادی به من کردند. او در مورد منتقد سینما شدنش این گونه تعریف میکند که روزی به شوخی به سردبیر نشریه PHCC گفتم که میخواهم برایتان نقد فیلم بنویسم. او هم حرف مرا جدی گرفت و من مجبور شدم هر ماه یک نقد فیلم به ماهنامه کالج تحویل دهم. در آن سالها هنوز قوانین مربوط به حقوق معلولین در آمریکا اجرایی نشده بود و تئاترها و سینماها موظف نشده بودند نسخه توضیحدار آثار خود را در اختیار نابینایان قرار دهند. بنا بر این من از تجربه های دیداری همسر و سایر دوستانم برای اطلاع یافتن از جزئیات فیلمها استفاده میکردم. Jay تحصیلات خود را در حوزه علوم انسانی ادامه داد و در سال 1997 از دانشگاه فلوریدای جنوبی فارغ التحصیل شد. او دیگر به یک منتقد شناخته شده تبدیل شده بود. نقدهای او جذابیت ویژه ای را برای خوانندگانش ایجاد میکرد. طرفدارانش در مورد نقدهای او میگویند: منتقدان دیگر معمولا در نقد فیلمها فقط به دو جنبه گفت و گوها و جلوه های ویژه تصویری توجه میکنند و اسیر جذابیتهای بصری فیلمها میشوند در حالی که Jay علاوه بر گفت و گوها نکات دیگری مثل جلوه های ویژه صوتی، نوع صدابرداری و موسیقی به کار رفته شده در فیلمها را هم لحاظ میکند. او این روزها به یکی از محبوبترین منتقدان سینمای آمریکا تبدیل شده است. Vorry همچنین پایگاه اینترنتی خود به نشانی: www.blindsidereviews.com را هم ایجاد کرده تا بتواند از این طریق هم نقدهای خود را در اختیار خوانندگانش قرار دهد.

امید هاشمی

 

پایان

کلیدواژه: انواع معلولیت، معلولان، متن خوان آنلاین، نابینایان، ایران سپید، بریل، روزنامه نابینایان، سایت نابینایان، مشکلات نابینایان، دانشجویان نابینا، مستمری معلولان، اشتغال معلولان

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *