شناسه خبر: 12701 منتشر شده در مورخ: 1396/9/20 ساعت: 13:10 گروه: ورزشی  
نگاهی به اولین روز مسابقات پاراآسیایی جوانان در امارات
اختصاصی ایران سپید: اخبار مسابقات پاراآسیایی

نگاهی به اولین روز مسابقات پاراآسیایی جوانان در امارات

سومین دوره مسابقات پاراآسیایی، از روز یکشنبه 19 آذر، در شهر دبی کشور امارات آغاز شده است.

به گزارش ایران سپید در ادامه، اتفاقات روز نخست این تورنمنت بزرگ آسیایی را مرور می کنیم. اتفاقات روز دوم مسابقات دوشنبه بیستم آذرماه، در قالب پستی جداگانه، بر روی وبسایت منتشر خواهد شد.

شما می توانید با مراجعه به کانال تلگرام ایران سپید، از اخبار لحظه به لحظه این مسابقات مطلع شوید. شایان توجه آنکه، با زدن حرف h میتوانید بر روی اخبار حرکت کنید.

جزئیات تعداد اعضای کاروان ایران در مسابقات پاراآسیایی

کاروان ایران با ۱۱۴ ورزشکار در 7 رشته ورزشی دو و میدانی، شنا، بوچیا، گلبال، وزنه برداری، تنیس روی میز و بدمینتون در این مسابقات شرکت کرده است.

رشته پارا دو و میدانی و نابینایان ۴۶ نفر (۳۴ نفر در بخش آقایان و ۱۲ نفر در بخش بانوان) به همراه هفت مربی مرد و سه مربی زن. پارا شنا و نابینایان ۱۹ نفر به همراه ۳ مربی مرد. بوچیا با ۱۲ نفر (هفت نفر در بخش آقایان و پنج نفر در بخش بانوان) به همراه یک مربی مرد و یک مربی زن. گلبال با ۱۲ نفر (در هر بخش آقایان و بانوان ۶ نفر) با یک مربی مرد و یک مربی زن. پارا وزنه برداری ۱۰ نفر به همراه دو مربی مرد. پارا تنیس روی میز با ۱۴ نفر (هشت نفر در بخش آقایان و شش نفر در بخش بانوان) با یک مربی مرد و دو مربی زن. در رشته پارا بدمینتون نیز رضوان ناصریگل تنها نماینده ایران در این بازیها است که با یک سرپرست راهی امارات شده است.

سومین دوره بازی های پارا آسیایی جوانان افتتاح شد

 آیین گشایش سومین دوره بازی های پارا آسیایی جوانان یکشنبه شب در ورزشگاه دوبی کلوپ برگزار  شد. در مراسم افتتاحیه این رقابت ها «حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم»، ولی  عهد دوبی، مسئولان کشوری امارات متحده عربی، مسعود اشرفی دبیر کل کمیته  ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی، مربیان، داوران و سرپرستان تیم های اعزامی حضور داشتند. پس از آیین پخش سرود کشور امارات متحده،  رژه ورزشکاران بخش دیگری از

مراسم بود و ورزشکاران کشورمان با لباس های متحدالشکل جلوه ویژه ای به  مراسم افتتاحیه دادند. سومین دوره بازی های پاراآسیایی جوانان با شرکت ۸۰۰ ورزشکار از ۲۹ کشور ایران، امارات متحده عربی میزبان مسابقات، بحرین، سنگاپور، ازبکستان، پاکستان، مغولستان، هنگ کنگ، ویتنام، اندونزی، عمان، سریلانکا، نپال، قرقیزستان، چین، فیلیپین، عربستان، مالزی، عراق، کویت، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، کویت، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، یمن، هند و در هفت رشته ورزشی در دو گروه کم توانان جسمی، حرکتی و نابینایان و کم بینایان  برگزار می شود. زهرا بالازاده، ورزشکار رشته بوچیا، پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بود. این بازی ها بیست و سوم آذر ماه به پایان می رسد. در جریان دومین دوره این رقابت ها که سال ۲۰۱۳ در مالزی برگزار شد،  کاروان ۷۴ نفره ایران با ۲۷ مدال طلا، ۱3 مدال نقره ، 19 مدال برنز و مجموع ۵۹ مدال پس از ژاپن در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار گرفت.

بازی های پاراآسیایی امارات/ تیم گلبال مردان مقابل چین شکست خورد

تیم گلبال مردان ایران در بازی نخست خود در بازی های پاراآسیایی برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست خورد. تیم گلبال مردان ایران در گروه اول با تیم های چین، ژاپن وعراق قرار گرفته است و تیم گلبال بانوان با تیم های چین و تایلند رقابت می کند.

بازی های پاراآسیایی امارات / تیم گلبال بانوان مقابل تایلند پیروز شد

تیم گلبال بانوان ایران در بازی نخست خود در بازی های پاراآسیایی مقابل تایلند قرار گرفت و با نتیجه ۱۰ بر ۲ با اقتدار پیروز شد. تیم ایران با ترکیب زینب توکل نیا، فاطمه زهرا محمدی، ریزان دژآهنگ، کیانا کریمیان، زهره مطوری، رعنا نیازی مقابل تیم تایلند قرار گرفت. طیبه ملکی سر مربی و لیلا صفری مربیگری تیم را بر عهده دارند. رقابت های گلبال دختران در یک جدول دو دوره ای برگزار می شود. امیر سرمدی

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *