شناسه خبر: 12591 منتشر شده در مورخ: 1396/8/13 ساعت: 08:13 گروه: فرهنگی  
سرمایه گذاری مناسبی در حوزه تئاتر معلولان نشده است

سرمایه گذاری مناسبی در حوزه تئاتر معلولان نشده است

مشاور مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه جشنواره تئاتر معلولین یکی از کاربردی ترین جشنواره های کشور است، گفت: تاکنون سرمایه گذاری مناسبی در حوزه تئاتر معلولان نشده است.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر آرش عباسی  در نشست خبری چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین اظهار داشت: مقدمه کار تئاتر معلولین این است که باید نسبت به آن شناخت باشد چراکه هر اشتباه در این حوزه می تواند لطمه های جبران ناپذیر به معلولان وارد کند.

وی با اشاره به اینکه طی این چند روز بازبینی آثار شور وهیجان بسیار زیادی در بین معلولین دیده می شد که بسیار جذاب و دوست داشتنی بود، بیان کرد: با این وجود بسیاری از کسانی که با معلولان کار می کردند جای درستی را انتخاب نکرده اند و هنوز به مرحله ای نرسیده اند که بتوانند با معلولین کار کنند.

مشاورمدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور با تأکید بر اینکه باید آموزش در این حوزه را بسیار جدی گرفت، عنوان داشت: سازمان بهزیستی باید روی آموزش بیش از هر چیز دیگری تأکید داشته باشد و علاوه بر این کسانی که می خواهند با این معلولان کار کنند به درستی انتخاب شوند.

جشنواره تئاتر معلولین از کاربردی ترین جشنواره های کشور است

عباسی اضافه کرد: برگزاری جشنواره تئاتر معلولین یکی از کاربردی ترین جشنواره هایی است که می تواند در کشور برگزار شود چراکه تئاتر را به هدف اصلی خود نزدیک تر می کند و می تواند سبب تحول در معلولان شود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره در وضعیت نسبی خوب و ضعیف قرار داشتند، بیان داشت: واقعیت این است که تاکنون سرمایه گذاری زیادی در حوزه تئاتر معلولان انجام نشده است و امیدواریم که به زودی شاهد متن هایی برای این گروه خاص باشیم.

داور چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین با اشاره به اینکه در حوزه ادبیات نمایشی آثار درخشانی در حوزه تئاتر معلولین داریم، افزود: نمایش «باغ وحش شیشه ای» یکی از نمایش نامه های موفق در این حوزه است که با استقبال خوبی نیز روبه رو شده است.

به دنبال کمپانی کردن گروه های تئاتر معلولین هستیم

یکی دیگر از داوران چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین نیز در این نشست با بیان اینکه تئاتر معلولین یکی از جریان های نمایشی در دنیا است، اظهار کرد: ایران تئاتر معلولین را از حدود ۱۴ تا ۱۵ سال قبل آغاز کرده و به نسبت به آنچه در حوزه تئاتر معلولان در دنیا صورت می گیرد خیلی عقب نیستیم.

سعید کاظمیان با بیان اینکه به دنبال کمپانی کردن گروه های تئاتر معلولین هستیم، بیان کرد: در حال حاضر گروه های زیادی در این حوزه وجود دارند که اجرای عمومی داشته و حتی در خارج از کشور اجرا داشته اند.

وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی نیز این ظرفیت وجود دارد که در آینده شاهد اتفاقات خوب در حوزه تئاتر معلولان باشیم.

داور چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین با بیان اینکه این جشنواره به دنبال تغییر نگاه در جامعه نسبت به معولان است، بیان داشت: به دنبال این هستیم که نگاه جامعه به معلولان از حالت ترحم آمیز خارج شده و به توانمندی های آن ها پی برده شود.

کاظمیان ادامه داد: تاثیراتی که هنر تئاتر به عنوان مداخله گر در زندگی معلولان دارد انسان را دچار شگفتی می کند و با این جشنواره شاهد توانمندی و قدرت اجرایی افراد معلول خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره کارهای به نسبت خوبی از استان ها ارسال شد، افزود: کیفیت آثار ارسالی به این دوره نسبت به دوره های قبل خوب بود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *