شناسه خبر: 12564 منتشر شده در مورخ: 1396/8/7 ساعت: 10:33 گروه: اجتماعی  
باید رویکرد خود را نسبت به معلولان اصلاح کنیم

باید رویکرد خود را نسبت به معلولان اصلاح کنیم

عضو فراکسیون معلولان مجلس گفت: در راستای بهره گیری از توانمندی شغلی معلولان مقرر است در آینده طرح رستوران‌های زنجیره ای در کشور با مدیریت معلولان اجرایی شود که این طرح برای اولین بار و به صورت پایلوت در تبریز و شبستر اجرا می شود و در صورت موفقیت در تمام کشور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش ایران سپید معصومه آقاپور علیشاهی با بیان اینکه طرح رستوران های زنجیره ای با مدیریت معلولان در استرالیا و نروژ اجرا شده است، افزود: زمانی که به استرالیا سفر کرده بودم از رستوران های زنجیره ای که در این کشور تاسیس و مدیریت آن در اختیار معلولان قرار داده شده بود بازدید کردم که طرح بسیار موفقی بود. بر همین اساس تصمیم گرفتیم چنین طرحی را در کشور اجرا کنیم که اقدامات زیر بنایی آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این طرح افراد با معلولیت های مختلف می توانند فعالیت کنند و معلولانی که دچار مشکل حرکتی هستند نیز می توانند از همکاری اعضای خانواده خود بهره مند شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که باید رویکرد خود را نسبت به معلولان اصلاح کنیم، اظهار کرد: معلولیت مانعی برای پیشرفت نیست و نگاه مان به معلولان نباید به گونه ای باشد که آنها قادر به انجام هیچ کاری نیستند یا کمترین فعالیت ها را می توانند انجام دهند، در حالی که ملاک مهم، توانمندی و قابلیت های فردی اشخاص معلول است و چه بسا بسیاری از معلولان دارای توانمندی هایی باشند که افراد غیرمعلول فاقد آن ها باشند.

نماینده مردم شبستر در مجلس بیان کرد: بارها در فراکسیون معلولان در مجلس تاکید کرده ام که باید به معلولان اعتقاد و اعتماد داشته باشیم. بسیاری از معلولان به دلیل قابلیت هایی که دارند، توانمندی آنها حتی چند پله از افراد غیرمعلول بالاتر هستند. نباید میان معلولان و افراد غیرمعلول تبعیض قائل شویم و باید فرصت های شغلی را در اختیار معلولان قرار دهیم.

 وی تاکید کرد: در صورتی که رویکرد خود را نسبت به قابلیت های معلولان تغییر دهیم، آن ها نیز نظیر افراد غیرمعلول قادر به انجام فرصت های شغلی متنوعی خواهند بود که فراکسیون معلولان مجلس در جهت خلق همین فرصت ها حرکت خواهد کرد./سلامت انلاین

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *