شناسه خبر: 12519 منتشر شده در مورخ: 1396/7/26 ساعت: 11:36 گروه: اجتماعی  
"ستاد اشتغال معلولان" تشکیل می شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نابینایان:

"ستاد اشتغال معلولان" تشکیل می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان تاکید کرد: برای پیگیری درخواست‌های نابینایان با وزیران ارتباطات، آموزش و پرورش و ارشاد رایزنی می‌کنیم و ستادی برای اشتغال معلولان تشکیل خواهیم داد.

به گزارش ایران سپید  عصر روز سه شنبه علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان نابینایان گفت: جلسه امروز برای شنیدن نیازهای نابینایان عزیز است.

در ابتدای جلسه 10 نفر از نابینایان مسایل و مشکلات و پیشنهادات خود را به مطرح کردند. وزیر رفاه پس از شنیدن صحبت‌های نابینایان اظهار داشت: وقتی حرف‌های شما را می‌شنویم پی می‌بریم که دریایی از کارها در خصوص نابینایان باید انجام شود.  

ربیعی افزود: شهروندان نابینایان سزاوار دریافت خدمات و حقوق بیشتری هستند؛ ماه گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت گذراندیم که حقوق مضاعفی برای این افراد برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و آموزش همگانی در نظر گرفته شده است. اما مسیر زیادی در پیش داریم و متاسفانه بودجه و امکانات کفاف رسیدگی به درخواست‌ها را نمی‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همه تلاش‌مان را برای پیگیری درخواست های نابینایان خواهیم کرد. در راستای رسیدگی به درخواست برای دسترسی نابینایان به فضای مجازی جلسه‌ای با وزیر ارتباطات خواهیم گذاشت. هم‌چنین شکاف اطلاعات و دسترسی به منابع برای آنها پیگیری خواهد شد.

ربیعی افزود: توجه به نخبگان و تبیین سیاست‌های معطوف به نابینایان و کم‌بینایان اتخاذ خواهد شد. ما نیازمند یک گروه فکری برای شناسایی ورسیدگی به مسائل نابینایان هستیم.

او تاکید کرد: با در نظر گرفتن وام‌های ارزان قیمت از طرح‌های اشتغال نابینایان نیز حمایت خواهد شد. به زودی از مراکز ترک اعتیاد آنها نیز بازدید می‌کنیم و تا از نزدیک با مشکلات آنها را شناسایی و رسیدگی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری نابینایان در نظر گرفته خواهد شد و این موضوع نیز پیگیری می‌شود تا در محیطی با امکانات آموزش و تمرین مسائل هنری دنبال شود.

او با بیان اینکه مسئله مشاوره خانواده‌های دارای فرزندان معلول نیز بررسی می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ و ارشاد برای پیگیری مسائل آموزشی و فرهنگی و هنری نابینایان برگزار می‌کنیم و مشکلات آنها را در این زمینه حل خواهیم کرد.

ربیعی در پایان افزود: باید ستاد اشتغال معلولان ایجاد کنیم و اشتغال خانگی را برای آنها راه‌اندازی کنیم تا بخشی از مشکلات آنها حل شود.

در پایان این مراسم نابینایان یک عصای سفید تولید داخل به وزیر رفاه هدیه دادند و وزیر کار نیز با اهدای لوح تقدیر از نمایندگان نابینایان قدردانی کرد./ خبرنگار ایلنا

ربیعی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *