شناسه خبر: 12508 منتشر شده در مورخ: 1396/7/24 ساعت: 12:17 گروه: اجتماعی  
از این پس با بهزیستی تهران مستقیم ارتباط برقرار کنید

از این پس با بهزیستی تهران مستقیم ارتباط برقرار کنید

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: برای برقراری ارتباط مستقیم با مددجویان استان تهران شماره ای در نظر گرفتیم تا افراد دارای معلولیت و یا دیگر مددجویان استان به راحتی با مسئولان بهزیستی تهران ارتباط برقرار کنند. 09032349478 شماره تلگرام است که افراد می توانند پیام خود را بنویسند و یا پیام صوتی بگذارند

به گزارش ایران سپید اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایران سپید در مراسم روز عصای سفید گفت: انچه که دغدغه اصلی نابینایان و کم بینایان است اشتغال و کسب درآمد است چرا که شانس کسب شغل برای جامعه نابینایان 4 برابر کمتر از دیگران است. وی با اشاره به امار دانشجویان و دانش آموزان نابینا و کم بینای استان  تهران بیان کرد: 1184 دانش آموز نابینا و کم بینا داریم که از این تعداد 380 دختر و 804 پسر هستند؛ تعداد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی استان تهران  393 دانشجو است که از این تعداد 176 دختر و 217 نفر پسران نابینا و کم بینا هستند.

بعد از فارغ التحصیلی این افراد می خواهند وارد بازار کار شوند که این امر برای آنان تبدیل به معضل بزرگی می شود  برای حل این مشکل در جلسات متعدد شورای سرمایه گذاری و اشتغال این دغدغه را  مطرح کرده ایم تا به راه حلی مناسب دست یابیم. باقری ادامه داد: در حال حاضر به دنبال استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت ها هستیم تا مشاغلی که بیشتر نیاز به بیان و شنوایی دارند به این گروه اختصاص یابند.

به عنوان مثال 9990 را به افراد با مشکل بینایی بسپارند. برای ارائه خدمات تحصیلی به دانشجویان نابینا و کم بینا باید گفت: دانشجویان نابینایی که با تلاش بیشتر موفق به حضور در دانشگاه های دولتی میشوند برای تهیه جزو، کتاب، لپ تاب، دستگاه ضبط صدا و... مشکلاتی دارند که در نظر داریم مبلغ قابل ملاحظه ای را به این افراد کمک کنیم تا بتوانند از پس این گونه هزینه ها برایند. وی افزود: همانند گذشته دانشجویان کم بضاعتی که در دانشگاه های آزاد ثبت نام می کنند می توانند از تحصیل رایگان بهره مند شوند. باقری در ادامه صحبت هایش با اشاره به تعداد 12هزارو 800 نابینایی که تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستندگفت: 5036 نفر مستمری بگیر اند و 620 نفر هم پشت نوبت دریافت خدمات قرار دارند.

اعتبارات ما بر اساس تصمیمات وزارت رفاه تخصیص می یابد بهزیستی هر ساله باید  10 درصد از جامعه هدفش را توانمند سازد و از چرخه حمایتی خارج کند. به عنوان مثال اگر خانواده ای 10 سال است که مستمری و خدمات از بهزیستی دریافت می کند باید طی این سالها برنامه های برای توانمندی این خانواده انجام دهیم تا انها از به مرور ازچرخه حمایت خارج کنیم آن زمان است که می توانیم  افرادی را که تشخیص داده شده است نیازمند مستمری و حمایت هستند وارد چرخه خدمات سازمان بهزیستی کنیم و برایشان مستمری مقرر کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در مورد طرح توانمند سازی نابینایان گفت: در دو سال گذشته این طرح را اجرایی کرده و سال 95 حدود  200 نابینا و کم بینا از خدمات مستمری بهزیستی استان تهران خارج شدند. این خروج به معنای عدم برخورداری از دیگر خدمات نیست و فقط مستمری دریافت نمی کنند. باقری ادامه داد: طبق قانون معلولانی که  وام خوداشتغالی دریافت می کند، ماشین یا مسکن خریداری می کند باید از چرخه مستمری بگیری خارج شوند.   اما این موارد صد درصد نیست چرا که اگر مددکار فرد دارای معلولیت تشخیص دهد مددجو با توجه به این مسائل هنوز نیازمند مستمری است همچنان کمک سازمان به او تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان انکه مددجویان می توانند به راحتی با مسئولان بهزیستی ارتباط بر قرار کنند گفت: برای برقراری ارتباط مستقیم با مددجویان استان تهران شماره ای در نظر گرفتیم تا افراد دارای معلولیت و یا دیگر مددجویان استان به راحتی با مسئولان بهزیستی تهران ارتباط برقرار کنند. 09032349478 شماره تلگرام است که افراد می توانند پیام خود را بنویسند و یا پیام صوتی بگذارند ما 24 ساعت پاسخگوی مشکلات مددجویان هستیم و برای حل مشکل شان از شماره ای که با ما تماس گرفته شود ارتباط برقرار می کنیم. جعفری 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *