شناسه خبر: 12475 منتشر شده در مورخ: 1396/7/17 ساعت: 08:52 گروه: دانش و فن آوری  
تولید پای مصنوعی هوشمند با قابلیت شناسایی عفونت

تولید پای مصنوعی هوشمند با قابلیت شناسایی عفونت

محققان موفق به تولید نوعی پای مصنوعی شده که هم راحت تر قابل استفاده است و هم می توان از آن برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت و همین طور فشار استفاده کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از نیواطلس، استفاده از پاهای مصنوعی موجود در بازار علیرغم پیشرفت های به عمل آمده ممکن است هنوز هم برای افراد معلول دردناک باشد و به علت فشارها و دیگر مشکلات موجب بروز عفونت در افراد شود.

از همین رو، پژوهشگران پای مصنوعی هوشمند و راحت تری تولید کرده اند که سرهم کردن و باز کردن بخش های تشکیل دهنده آن به سادگی ممکن است و همچنین کنترل و نظارت بر عملکرد آن برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت یا وارد آمدن فشار با استفاده از تعدادی حسگر صورت می گیرد.

میزان سازگاری این پای مصنوعی در تماس با دیگر اجزای باقی مانده بدن معلول هم به طور آنی قابل کنترل است تا فشار زیاد باعث ضایعات بیشتر برای معلولان نشود. در تولید این اجزای مصنوعی از تیتانیوم هم استفاده شده و تعدادی حسگر زیستی نیز برای اندازه گیری دمای بدن، میزان pH و غیره در درون آن تعبیه شده است. انتقال این داده ها به تجهیزات پزشکی و الکترونیک به صورت بی سیم ممکن است. در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه از این پای مصنوعی تولید شده و زمان عرضه نسخه نهایی آن مشخص نیست.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *