شناسه خبر: 12405 منتشر شده در مورخ: 1396/6/29 ساعت: 11:33 گروه: اجتماعی  
ضرورت اصلاح قانون حمایت ازحقوق معلولان
امینی فرد:

ضرورت اصلاح قانون حمایت ازحقوق معلولان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ایجاد سیاستگذاری منسجم با هدف کاهش مشکلات معلولان،گفت: سازمان‌های بیمه‌گر از توانایی لازم برای پوشش بیمه‌ای معلولان برخوردار نیستند.

به گزارش ایران سپید عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ایجاد سیاستگذاری منسجم با هدف کاهش مشکلات معلولان،گفت: سازمان‌های بیمه‌گر از توانایی لازم برای پوشش بیمه‌ای معلولان برخوردار نیستند.

محمد نعیم امینی فرد با اشاره به مشکلات معلولان درکشور، گفت: ایجاد محدودیت برای معلولان درهرشرایطی به ویژه استخدام ها قابل قبول نیست و باید برای کمک به معلولان و رفع مشکلات آنها سیاستگذاری منسجم و یکپارچه انجام شود؛ اینکه برای معلولان درهردوره ای یک محدودیت جدید ایجاد شود، نشان از بی توجهی به جنبه های انسانی و اخلاقی دارد.
نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معلولان بخش کوچکی از جامعه انسانی با داران بودن مشکلات  و توانمندی های ویژه هستند، افزود: عدم وجود یک سیاستگذاری جامع و منسجم درارتباط با معلولان برای این افراد معضلاتی را به وجودآورده است، ضمن اینکه قانون حمایت ازحقوق معلولان هم دارای مشکلاتی است که کمیسیون اجتماعی و بهداشت  ودرمان باید هرچه سریعتر قانون را درجهت اصلاح نهایی تعیین تکلیف کنند.
وی با تاکید براینکه  در ارتباط باخدمات توانبخشی نیز مشکلات عدیده ای وجود دارد، تصریح کرد: پوشش بیمه ای برای خدمات توان بخشی معلولان نقص جدی دارد، همچنین نمی توان به صندوق های بیمه ای به دلیل عدم توانمندی آنها برای حل مشکلات معلولان تکلیف قانونی کرد؛ بنابراین مهم ترین مسئله درخصوص معلولان ایجاد یک سیاستگذاری جامع ازسوی یک نهاد متولی یعنی بهزیستی است.
امینی فرد با بیان اینکه بهزیستی درحوزه توانبخشی خدمات قابل قبولی را به معلولان ارائه می دهد، گفت: نیاز است تمامی دستگاه ها تولیت بهزیستی را بپذیرند، ولی به کارگیری معلولان دردستگاه ها و نهادهای دیگر و فراهم کردن امکانات برای تردد آسان آنها از وظایفی است که باید با سیاستگذاری بهزیستی توسط سازمان های دیگر انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه باید درجهت استفاده از توانمندی های معلولان درجامعه حرکت کرد، گفت: می توان با روش های مختلف جمعیت معلولان را کاهش  ویا ازمعلولیت های بیشتر پیشگیری کرد، اما برای تعداد فعلی معلولان باید طبق وظایف ملی و انسانی شرایطی را برای زندگی شرافتمندانه فراهم کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *