شناسه خبر: 12328 منتشر شده در مورخ: 1396/6/8 ساعت: 12:31 گروه: اجتماعی  
افتتاح سومین دوره همایش جامعه بینا شهروند نابینا در کاشان

افتتاح سومین دوره همایش جامعه بینا شهروند نابینا در کاشان

سومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا به همت جامعه نابینایان کاشان و با همکاری دانشگاه کاشان صبح چهارشنبه با حضور فرهیختگان نابینا طی مراسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایران سپید در حاشیه آیین افتتاحیه سومین همایش سراسری جامعه بینا شهروند نابینا افروز صفاری فر مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان بهزیستی کل کشور در گفتگو با ایران سپید حمایت از حقوق شهروندی نابینایان و کمبینایان را از برنامه های مهم سازمان بهزیستی دانست و اظهار داشت: با توجه به میزان بالای اهمیت بحث حمایت از حقوق شهروندی نابینایان و کمبینایان سازمان بهزیستی حمایتهای خود از این موضوع را با در نظر گرفتن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و با موضوعاتی همچون مناسبسازی محیط زندگی و معابر عمومی ویژه معلولان تدوین کرده است اما این مهم به طور کامل محقق نمیشود مگر با تعامل NGO  های معلولان با سازمان بهزیستی چرا که تشکلهای معلولان صدای رساتر از یک ارگان دولتی دارند.

 صفاری فر در ادامه برگزاری همایش جامعه بینا شهروند نابینا را در ارتقاء سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق شهروندی نابینایان موثر دانست و عنوان کرد: بی شک برگزاری چنین همایشهای تاثیر شگرفی در آگاهسازی جامعه نسبت به نابینایان و سایر معلولیتها دارد.

اما انتظار این بود که برای پر بار تر شدن همایش اطلاعرسانیهای گسترده تری انجام میشد. وی در پایان به برنامه های آینده دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت:  تدوین نهایی طرح توانمندسازی معلولان تامین تجهیزات ای دی ال ویژه معلولان و همچنین در نظر گرفتن نیازهای نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی در شیوه نامه جدید دفتر که از اواخر سال گذشته تدوین شده، از برنامه های اخیر دفتر توانمندسازی است.

به گزارش ایران سپید سومین همایش جامعه بینا شهروند نابینا به همت جامعه نابینایان کاشان و با همکاری دانشگاه کاشان صبح چهارشنبه با حضور فرهیختگان نابینا طی مراسمی کار خود را آغاز کرد. 

نرگس نیکخواه دبیر علمی این همایش در ابتدای برنامه از تشکیل دبیر خانه دائمی همایش خبر داد و اظهار داشت: یکی از معضلات مهم در برگزاری همایشها خلأ نگاه پژوهشی و علمی است که امیدواریم با تشکیل دبیر خانه دائمی همایش این خلأ بر طرف شود.

وی ادامه داد: برای نیل به این آرزو اقدام به اخذ مجوز علمی پژوهشی در زمینه مطالعات با موضوع  نابینایان و کمبینایان کرده ایم که با طی شدن مراحل نهایی آن به زودی اقدام به انتشارش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش به مقالات ارسالی از سوی شرکت کنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از اعلام فراخوان  47 چکیده مقاله دریافت کردیم و در مرحله بعد 39 اصل مقاله به دبیر خانه ارسال شد.

که از این تعداد 8 مقاله در همایش بررسی میشود و مجموع 25 مقاله پذیرفته شده به صورت الکترونیک منتشر خواهد شد.  همایش مذکور طی روزهای هشتم و نهم شهریور ماه جاری در شهر کاشان در حال برگزاری است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *