شناسه خبر: 12199 منتشر شده در مورخ: 1396/5/15 ساعت: 09:54 گروه: دانش و فن آوری  
ساخت چسب جراحی با استفاده از نانوذرات

ساخت چسب جراحی با استفاده از نانوذرات

محققان کره‌ای چسب جراحی ساختند که نسبت به چسب‌های رایج عملکرد بهتری دارد و در میکروسکوپ فلورسانس، سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن قابل مشاهده است. این چسب جایگزین نخ‌های بخیه می‌شود و تحولی در این حوزه ایجاد می کند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا یک تیم تحقیقاتی از مرکز تحقیقات نانوذرات و دانشگاه ملی سئول با استفاده از نانوذرات سیلیکا (در بخش پوسته) و نانوذرات اکسید تانتالیوم (در بخش هسته) ساختاری هسته‌ای - پوسته‌ای بسازند که قادر به جمع کردن بافت باشد. اکسید تانتالیوم می‌تواند امواج فراصوت را اسکن توموگرافی را تقویت کند.در برخی جراحی‌ها نیاز به شکافتن بافت‌هایی نظیر کبد است یا نیاز به چاقو زدن به رگ‌های مهم بدن بوده که این امر نیازمند ابزاری برای توقف سریع خونریزی است.محققان این پروژه با استفاده از ساختار هسته‌ای - پوسته‌ای، چسبی ساختند که می‌تواند حفره ایجاد شده در کبد یک خرگوش را ترمیم کند. این چسب شباهت زیادی به لیپیدول و سیانوآکریلات‌ها دارد که تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را دارند. این چسب از ترکیب یک چسب بافت و روغن رادیواوپیک (ماده‌ای مات در برابر تابش‌هایی نظیر اشعه ایکس) تشکیل شده‌است. با این حال این چسب زیست‌انطباق‌پذیرتر از لیپیدول بوده و اثرات جانبی کمتری دارد.لیپیدول معمولاً سه روز بعد از جراحی سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و بعد از 14 تا 65 روز موجب التهاب می‌شود. این در حالی است که این چسب جدید بعد از 56 روز هیچ اثر جانبی از خود نشان نداده است. این چسب به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که در طول حرکت نیز روی بافت قرار می‌گیرد و بعد از قرار گرفتن روی بافت، چسب نیز به همراه بافت حرکت یکنواختی را تجربه می‌کند. این چسب روی ریه‌ها نیز موفقیت‌آمیز بوده است. ریه یکی از اندام‌هایی است که حرکات زیادی را تجربه می‌کند. نسخه فلورسانس این چسب نیز ساخته شده که زیر سیتی اسکن می‌تواند مرئی باشد. این چسب به قدری مات است که می‌توان آن را از محیط اطراف تشخیص داد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *