شناسه خبر: 12192 منتشر شده در مورخ: 1396/5/14 ساعت: 11:43 گروه: دانش و فن آوری  
بی‌سوادی و وادادگی آفت‌های اصلی در مواجهه با فضای مجازی است
الزامات مطالعات فضای مجازی:

بی‌سوادی و وادادگی آفت‌های اصلی در مواجهه با فضای مجازی است

عضو شورایعالی فضای مجازی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به فضای مجازی وضعیت امروز مواجهه با این فضا را تلفیقی از بی‌سوادی و وادادگی توصیف کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که مراحل اولیه راه‌اندازی خود را طی می‌کند، در نشستی با حضور صاحب‌نظران این حوزه، مسائل فضای مجازی را به بحث و بررسی گذاشت.در قالب سلسله مطالبی اهم نکات طرح شده از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان حاضر در این نشست با موضوع «الزامات و نکات مطالعات فضای مجازی» مرور خواهد کرد.دکتر کامیار ثقفی، رییس دانشگاه شاهد و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در این نشست با اشاره به «ضرورت پراختن مطالعاتی به حوزه فضای مجازی» گفت: نه یک مرکز، که در تیم زمینه نیاز به توسعه و راه‌اندازی مراکز متعدد مطالعاتی و پژوهشی داریم. آنچه امروز در مواجهه با فضای مجازی در کشور شاهد هستیم، نوعی بی‌سوادی و وادادگی است. البته این تنها در حوزه فضای مجازی نیست و پیش از آن شاهد کم‌کاری‌هایی در عرصه‌های مشابه از سوی متولیان بوده‌ایم. نه کم‌کاری که در مواردی حتی بی‌کاری داشته‌ایم!دکتر ثقفی ادامه داد: به همین دلیل هم به‌رغم برخی رویش‌ها ما شاهد ریزش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف اجتماعی بوده‌ایم. گویی متولیان در این حوزه‌ها نتوانسته‌اند پاسخ درخوری به نیازها بدهند. فضای مجازی هم شرایط مشابهی دارد با این تفاوت که به‌واسطه گستردگی و نفوذ می‌تواند فرصتی برای جبرای برخی عقب‌ماندگی‌ها هم باشد.با توجه به جمیع این نکات است که هر گونه ورود به میدان مطالعاتی فضای مجازی، اتفاقی مبارک است اما مهمتر از نفس ورود، کیفیت عملکرد است. وقتی مراکز فعالی در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که می‌توانند بخشی از ظرفیت خود را به فضای سایبر اختصاص دهند، شاید تعدد بیشتر این مرکز چندان مفید واقع نشود. پیش از آغاز به کار یک سازمان و نهاد جدید، بهتر است به فکر بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های موجود هم باشیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *