شناسه خبر: 11985 منتشر شده در مورخ: 1396/5/3 ساعت: 10:22 گروه: دانش و فن آوری  
بدافزاری که دفترتلفن کاربر را به سرقت می برد

بدافزاری که دفترتلفن کاربر را به سرقت می برد

شرکت امنیت سایبری درباره بدافزاری که قادر است در اپلکیشن هایی مانند واتس آپ و پوکمون گو پنهان شود و دفتر تلفن کاربران را سرقت کند هشدار داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین شرکت امنیت سایبری Trend Micro درباره نوع جدیدی از بدافزار به کاربران اندروید هشدار داده است. این بدافزار  Ghost Ctrl نام گرفته در اپلیکیشن هایی مانند واتس آپ و پوکمون گو پنهان می شود و به طور مخفیانه تماس های فرد را ضبط می کند. سرقت دفتر تلفن با بدافزار اندرویدیGhost Ctrl علاوه بر ضبط صوت و ویدئو، قابلیت قفل کردن صفحه نمایش کاربر و تغییر کلمه رمز آن را دارد.شرکت امنیتی یابنده ویروس تاکنون سه نسخه از این بدافزار را کشف کرده است. اما کارشناسان آن پیش بینی می کنند نسخه های آتی آن پیچیده تر نیز شوند. به گفته کارشناسان هنگامی که کاربر نسخه های تقلبی و حاوی ویروس، برنامه های محبوبی مانند واتس آپ را دانلود و نصب می کند، هکرها می توانند به موبایل او نفوذ کنند. به این ترتیب آنها  تمام فعالیت های دوربین و میکروفون فرد را ردیابی کنند. تماس صوتی و ویدئوهای فرد نیز روی سرورهای مجرمان سایبری ثبت می شود. علاوه برآن این بدافزار می تواند تصاویر، پیامک ها، دفتر تلفن کاربر را نیز سرقت کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *