شناسه خبر: 11968 منتشر شده در مورخ: 1396/5/2 ساعت: 13:07 گروه: دانش و فن آوری  
گجتی که با شوک الکتریکی رانندگان را هوشیار نگه می دارد

گجتی که با شوک الکتریکی رانندگان را هوشیار نگه می دارد

به تازگی گجتی با قابلیت کنترل ضربان قلب و شاخص های حیاتی رانندگان و با کمک شوک الکتریکی مانع از خواب آلودگی آنهادر حین رانندگی می شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایران آنلاین به تازگی گجتی به نام Steer ساخته شده که رانندگان خواب آلود را بیدار نگه می دارد!این دستگاه که ظاهری ساده دارد، مجهز به ۱۶ حسگر است که به طور مداوم  ضربان قلب  و شاخص های حیاتی دیگر بدن راننده را کنترل می کند.گجت وضعیت علائم حیاتی بدن را  با حالت نرمال مقایسه می کند و اگر تشخیص دهد ضربان قلب فرد در حال کاهش است، به وسیله لرزشی قدرتمند به کاربر هشدار می دهد. علاوه بر آن  نور زردی از آن منتشر می شود.اگر با وجود هشدارها باز هم ضربان قلب کاربر کاهش یابد، گجت تصور می کند کاربر خوابیده و سعی می کند به وسیله یک شوک الکتریکی او را از خواب بیدار کند!به گفته طراحان دستگاه پس از شوک میزان هورمون های سروتونین، کورتیزول  و غیره نوسان پیدا می کند. در نتیجه کاربر کمتر احساس خواب آلودگی می کند و ضربان قلب او به وضعیت نرمال برمی گردد.اما  در این زمان بهتر است کاربر  از رانندگی خودداری و در نقطه ای استراحت کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *