شناسه خبر: 11941 منتشر شده در مورخ: 1396/5/2 ساعت: 10:46 گروه: اقتصادی  
نصب برچسب فارسی بر روی محصولات آرایشی

نصب برچسب فارسی بر روی محصولات آرایشی

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برچسب نویسی فارسی روی فرآورده های آرایشی و بهداشتی، حتمی است و تمام این محصولات دارای برچسب های فارسی خواهند شد.

به گزارش ایران سپید از سازمان غذا و دارو، بهروز جنت افزود: هدف از اجرای طرح برچسب نویسی فارسی این است که اطلاعات مفیدی در اختیار مصرف کننده قرار دهیم ؛ اطلاعاتی که اصلا جنبه تجاری ندارد ؛ اطلاعاتی مانند مواد تشکیل دهنده، هدف از تولید و مصرف و روش مصرف و فرآیند تولید که مورد نیاز مصرف کننده است.

وی ادامه داد: اینکه عده ای دلیل اصلی این طرح را مبارزه سازمان غذا و دارو با قاچاق مطرح می کنند موضوعی اصلی نیست بلکه این مهم نیز ذیل هدف کلان 'حمایت از مصرف کننده' خود بخود حاصل می شود؛ مثل طرح برچسب اصالت، که هدف اصلی آن ایفای حقوق مصرف کننده و حفظ سلامت مصرف او بوده است اما برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم کاربرد بهینه پیدا کرد.
مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: وجود یک زبان واحد علمی با برچسب فارسی و ارائه اطلاعات محصول برای جلوگیری از استفاده نادرست موضوعی است که سازمان غذا و دارو به آن اهتمام ورزیده است.
جنت اضافه کرد: در اغلب کشورهای توسعه یافته، فرهنگ سازی در تولید و مصرف صحیح فرآورده های سلامت جز لاینفک و معمول فعالیت های ارگان های نظارتی است تا از تولید و ارتباط فرآورده با مصرف کننده کاملا روشن باشد.
وی ادامه داد: طبیعی است که این برچسب باید با زبان قابل فهم برای مصرف کننده باشد و کار درستی نیست که بطورمثال به یک فارسی زبان بگوییم که بایذ انگلیسی و فرانسه و آلمانی و زبان های دیگر یاد بگیرد تا بتواند برچسب محصول خارجی را بخواند ضمن اینکه اگر برچسب ها به زبان مصرف کننده نباشد باید در هر فروشگاه چند مشاور برای راهنمایی خریداران قرار داد که آنهم عملا کار بیهوده ای است.
مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برای بهره مندی فراگیر از منافع برچسب نویسی فارسی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی، امری اجتناب ناپذیر است.
جنت گفت: ذهنیت برخی مردم به اشتباه به گونه ای است که برچسب فارسی را دال بر تقلبی و به اصطلاح زیر پله ای بودن محصول می دانند بنابراین باید این فرهنگ اشتباهی که خودمان به عنوان مدیران ، بازرگانان و فروشندگان بهوجود آوردیم، اصلاح کنیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *